Sunday, September 18, 2011

aihhhhh macam-macam ada

Bismillahirrahmanirrahim..



member: eiihhhsss..asa cam nak lari je dari sini!
saya: weh..nape ni...ce cite meh
member: tak delah..buat ini tak kena, buat itu tak kena.. nak pegi sabah la cam ni..boleh jumpe miee..hehe
saya: aiyaaaaaakkk! meh-meh.. tapi takkan la sampai cam ni sekali...cube cite meh...
member: entahla.... sedihh T____T


huuuuuuuuu... Dialog di atas berakhir dengan konklusi yang saya boleh buat : Manusia itu penuh caca marba ragam nyeeeee...

Banyak bende la kalo nak hitung kan. Bile buat baik mengata, bile buat jahat lagi mengata, so, apa yang tak owang mengatanye? kan kan? huuuuuu.. Aiii, tu misalannye la..

Cam kes member saya ni.. Mak die suruh die kawan dengan lelaki A tetapi bile dah berkawan dengan lelaki A tu, tetibe mak  ayah pulak tak bagi kawan sebab takot lelaki A ni tak nak pinang kawan saya ni.. sebab utamanye : lelaki A tu JIRAN tetangga sendiri.. kang malu pulak kalo tetibe perhubungan tak menjadi..huuu.. yang mangsanye member saya ni.. tersepit, tercekik di pertengahan jalan..huuuu..

apa yang mimi boleh conclude:

1) Tak salahkan mak ayah die juga: sebab nya mungkin mak ayah riso anak die tak dipinang lelaki A tu, yelah, dah la jiran tetangga sendiri kan.. Pelbagai kemungkinan boleh berlaku.. Mulut orang pulak ligat dok pongpangpongpang sane sini.. aiiihhhhh~ yang dok tahan malu sume ni, mak dan ayah la kan? si anak pon same gak la, dok dalam rumah tak keluar la sebulan gamaknye nanti kalo tak jadi..

2) MAsih terlalu awal: yela, usia mude lagi.. Ni soal Kahwin yang akan mempengaruhi seumor hidup. Takkan nak pakai kawin je kan.. Kena la ade komitmen bile dah pinang anak pompuan orang. So, mungkin lelaki A tu nak kenal dulu dengan member nih. Dan member saya sendiri cakap, die pon tak nak rushing-rushing ni.. Nak keje kumpui sume aset dulu baru bole tunang ke kawen ke hape ke..mmm...

Aduhai.. yang saya boleh nasihat kan..bersabarla.. tu sememangnye kunci utama kan? Jika benar lelaki itu ditakdirkan jodohnye dengan member mimi tu, takkan kemana kan?insyaAllah..

one more!

kalo lelaki tu serius dalam hubungan itu, die berani untuk pegang komitmen beso tu, yang akan mempengaruhi dan mengubah keseluruhan hidup die nanti.. So, dari situ, dah boleh uji, tahap ke gentleman dan kejantanan beliau! aisehhmen.. hahaha.. ~ termasuklah die berani untuk bersemuka dengan kedua ibu bapa perempuan tu kan? heeee...

Pandai jeklah aku bersyarah, hidup aku pon tonggang langgang lagiii..Heeee...kalo salah sile betolkan teman yeee!


p.s: alhamdulillah...dah berjaya membalas semua kunjungan..heeeeee.. =]



5 comments:

Rean said...

kalau nak kena jumpa mak ayah die lah baru jantan hehe

Unknown said...

Atok cpt pinang opah meh haha




tp lau jdoh xkn ke mne

KaK LimAh Si SupiR said...

betol3..kalo dye betol2, msti dye berani punyerrrr :P

Jue said...

Urm ssh gak kalau stuck kat tgh camtu. Pnah rs. Mmg headache

Kaca Lensa said...

huhu.. sapekah gerangan itu ek.. kih3