Tuesday, November 27, 2012

Cintai .......

Bismillahirrahmanirrahim..




semoga kalian bahagia
dengan jalan yang kalian pilih...



Terkadang diri ini menjadi nanar,
Menahan sakit dalam selumbar yang menyesakkan dada ini..


Nanar kerana apa,
Tidak pernah mahu menunding nanar itu jatuh ke riba sendiri..


Terkadang juga membatu mengeras diri,
Dek seerat mana diri ini dengan yang lain..

Akhirnya aku tetap sendiri..
Sendiri menuju hingga ke akhirnya...



cewaahhh, ayat nak berbunga bungi.. nak berbuah buih..hakhak.. Wujud lagi rupnye belog ini..kekeke...

Macam la ade orang yang baca. Entah sendiri taip, sendiri yang baca.. keke.. Mengenangkan jasa baik jiran yang sanggup mendesign belog ini.. atas kenangan yang tersimpul rapi di sini.. Atas kenangan membina sebuah keluarga blogger di sini juga..

Maka insyaAllah tidak akan disia-siakan penulisan belog ini walaupun tidak sekerap yang lalu.. Rindunya zaman waktu itu =.=

Sudah makin menuju ke akhir 2012..

Masih menghitung dengan jari apakah, banyak sudah perubahan ke arah kebaikan yang dibuat untuk diri sendiri dan orang lain?


Asssebeno nye, entri ni entah bape kali taip..hold kejap, jadi draf..sambung taippppp balik.. pastu hold jap jadi draft.. lepas tu save.. simpan lagi..

Hakhak.. harap yang kali ke berapa ini, dapat lah jadikk sebuah entri..hakhak.. Dah tax taw ape sindrom ni.. dah lame tak menaip di ruangan Blogger.com gamaknye kot 0.0


Seperti biasa, nak share sumtin, sebab dah jarang2 berbelog annn..heee ~ 


“Jika Allah mencintai seorang hambaNya, Dia memberitahu kepada Jibril:  Sesungguhnya Allah mencintai si fulan, maka cintailah dia’. Jibril pun mencintai si fulan tersebut kemudian dia menyeru di kalangan penduduk langit: ‘ Sesungguhnya Allah mencintai si fulan, maka cintailah dia’. Seluruh penduduk langit pun mencintai si fulan tersebut. Kemudian, seluruh penduduk bumi juga mencintai si fulan tersebut.”
( Riwayat al-Bukhari no.3037 dan Muslim no.2637)


Sungguh berbunge dan ingin dicintai kan?  Jadikan diri ini dicintai-Nya.. Susah kan? Tak delah susah kalau set kan hati ini  seindah kalimah2-Nya..

Sekejap timbul, sekejap tenggelam, itu yang payah tu kan? Tidak cakap tentang orang lain, bercakap dengan diri sendiri yang begini =.=


Aku mahu dicintai-Nya..
Aku mahu dicintai rasul-Nya..
Aku mahu dicintai malaikat-Nya..
Maka..
Aku terlebih dahulu perlu mencintai Dia, rasul dan malaikat-Nya....

Terasa rindu mahu mentarbiyah diri bersama orang2 yang soleh.. ~




6 comments:

Nyue said...

nyue singgah & jadi follower ke 931
hope sudi singgah blog nyue...

kata2 yg berbunga tp penuh bermakna.. :))
kita selalu ingin perubahan kearah kebaikan tp sekadar dibibir myampaikan tanpa berusaha..ehehe..

bobiedanbad said...

As Salam lama dh tak singgah blog ni, akak pn dh lama x menulis hehehehehe

muhammad naim Abdullah said...

Berbunga madah
bukan bermakna seorang jiwang
namun mahu berkarya di alam maya. hehe


jom layan
http://pemudattbc.blogspot.com/2012/11/ustaz-haslin-baharin-hijrah.html

syakey said...

sis! sis kena trus blogging. kte suka bacaaaaa. sbb tak sah takde input dari stiap entri.

:)

Rapunzeel Cikilolo said...

Singgah sini. Penulisan awak baik. Terus blogging ye

maszull said...

assalamualaikum mimi....kenapa dah lama x dengar cite bebanan kerja yer semoga tabah menghadapinya...;)