Sunday, May 11, 2014

# nota 2014 (32) ~ jalan kita

Bismillahirrahmanirrahim..




Setiap jalan yang dititipkan buat kita pastinya berbeza. Tidak akan pernah sama. Asalnya kita dari rahim lain ibu dan bapa, inikan pula jalan cerita kita kan?

Makanya, tiap jalan yang dilalui sesungguhnya berbeza aku dan dia..

Sesuai la dengan kesanggupan, ketahanan, kekuatan, keazaman yang berbekal di jiwa tiap manusia itu. Oleh itu, tidak layak sama sekali kita membandingkan dia dengan kita. Kerana kita sendiri itu sudah unik. Bila kata unik, maknanya jelas tidak sama, berbeza, rupanya , parasnya..

Segala yang hadir dalam hidup ini tiada kebetulan, tiada sebarang ter, tiada kalau atau apa jua yang memungkinkan kejadian sesuatu itu. Inilah namanya suratan, jalan, takdir kita.

Walau sedetik memori itu hadir, hargailah seumpama, datangnya selama-lama hidup ini. Peluang yang datang, tidak akan berulang-ulang mengikut keinginan di hati.

Sekali datang
sekali pergi

Sekali undang
sekali jalan

begitulah percaturan dunia ini..

Sebab itu tiada erti kebetulan. 

Hidup semakin singkat..semakin tenat..Sungguh indah waktu yang berlalu. Moga kita bertemu lagi di lain perancangan-Nya..

Yang pasti rindu sentiasa subur mewangi..





Nota: Apabila kawan rapat mula melangkah ke arah baru, makin merasakan diri semakin sunyi..dan semakin menuju ke fasa yang lain. Umm.. bersedia?