Monday, June 2, 2014

# nota 2014 (38) ~ bukan siapa-siapa

Bismillairrahmanirrahimm..




Masa silih berganti, usia semakin meniti hari-hari yang terakhir. Aihhh ~ cepat sungguh masa itu berdetik..

Adik yang dulu jadi kawan gadoh, sekarang dah jadi kawan manja, yang tidak pernah2 dipeluk dan memeluk sebelom ini, akhirnya dah bertukar sejarah. Tiba masa untuk adik berdikari, menceburi dunia luar, dunia erti belajar yang sebenar.

Rasa berat hati tinggalkan adik di U. Haha. Ohh, ini perasaan ajaib. Mungkin kerana dia satunya adik, dan kami hanya 2 beradik. Tiada yang lain. Syahdu -.-

Dan yang pasti, dia juga tidak akan bersama kita selamanya. Tiba masa, dia perlu mencari hala tuju nya sendiri. Seperti diri sendiri yang sudah lamaaaaa sangat merantau ke sana ke mari. heeee ~

Adikk..ohh adikk..

Tidak ku sangka, aku begitu menyayanginya..huu..sebak pulak :'(

Hakikatnya, semua manusia begitu. Kita bukan milik siapa-siapa untuk siapa-siapa. Kita hanya kepunyaan pencipta kita. Kita menentukan hidup kita, maka qada-qadar itu berasaskan dari pemilihan kita itu sendiri.

Maka, jangan pernah bersedih seandainya, kita tidak dapat bersama selamanya dengan mereka yang begitu kita sayangi, cintai, kasihi.

Tuhan telah melebarkan sayap kasih dan sayang-Nya, menjaga mereka, melindungi mereka dengan menempatkan mereka bersama insan lain yang lebih memerlukan mereka.

Perginya mereka jauh daripada kita bukan kerana tidak sayang, tidak cinta, tidak kasih. Perginya mereka bersebab. Dan sebab itu, mungkin walau nampak pahit di hati kita, yakinlah, ketentuan Tuhan adalah sebaik-baiknya ;)

Yakin

Percaya,

Tawakal dengan erti sebenar-benar tawakal,


inshaAllah ;)

Kasih sayang itu bunga-bunga yang akan kembang setiap hari. Madunya sentiasa diperbaharui setiap hari. Madunya berbeza walau datannya dari spesis yang sama. Indah! Habis yang ini, yang itu ada, tapi yang lama, tetap di hati, kerana, tanpa yang lama, tak mungkin kita akan mampu "survive" untuk yang baru ini. Alhamdulillah ..


Wahai hati,

Jangan menangis lagi. Allah itu ada. Selagi Dia ada, kasih sayang sentiasa ada di mana-mana. Kasih sayang itu takkan berhenti disebarkan. Ar-Rahman, Ar-Rahim akan terus mengegarkan seluruh cakerawala ini.. Dari Dia kita datang, kepada Dia juga kita kembalikan segalanya...