Thursday, June 30, 2011

lessOn 11 ~ SpeCial EdiTion~

BIsmillahirrahmanirrahim





Abi MuslimAt-tighlibi r.a. meriwayatkan:
"Sekali aku pergi menemui Abu Umamah (r.a) tatkala beliau berada di dalam masjid. Daku bertanya pada beliau sekiranya beliau benar-benar mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda bahawa apabila sesaorang mengambil wudhu' dengan sempurna lalu menunaikan solat fardhunya, Allah s.w.t. mengampun segala dosanya yang telah dilakukan pada hari itu oleh kakinya yang bergerak kearah melakukan maksiat, oleh tangannya yang berbuat maksiat, oleh telinga yang mendengar berita-berita maksiat. Jawabnya, "Demi Allah, daku mendengar perkataan-perkataan ini dari Rasulullah s.a.w berkali-kali."


sempena dengan kehadiran Israk Mikraj yang diraikan setiap tahun untuk sekalian mukmin, insyaAllah , bersama-samalah saling mengingati antara satu sama lain dengan tonggak ISLAM itu sendiri, kunci kejayaan ISLAM itu sendiri, pencetus idea-idea mukmin itu sendiri dan perkara yang menjadi MAIN POINT utama dalam peristiwa Israk Mikraj adalah :

SolaT

Sesungguhnya di angkat Rasulullah SAW dengan kehebatan ALLAH S.W.T itu, adalah untuk membawa perkhabaran buat semua umatnya mengenai kewajipan solat 5 waktu ini.

Moga, kita tidak alpa dengan kewajipan ini ye kengkawan!


SALAM ISRAK MIKRAJ!


No comments: