Monday, September 10, 2012

keindaHan Hari-hari aKu

Bismillahirrahmanirrahim..

Tidakkah kita sedar betapa setiap hari itu indah belaka?
Wajarkah aku berkata- kata sedemikian?
Adakah anda, selaku pembaca meyokong atau menyangkal sama sekali?

Ohhh no...you all get your own desician to choose your own track to  survive your life bebeh!

Makanya. Saya selaku anak pakcik azman,suka untuk menyatakan yang saya ingin menikmati hidup sya sesungguh-sungguhnya..kerana saya tahu..hiduppp ini hanya sekali...

Sekali itulahyang ingin membawa diri ini menyemai nilai-nilai cinta-Nya..agar mendekati-Nya..mendekati keluarga dakuu di kejauhan sana..sahabat yang nampak dek mata, mahupun, hanya ku tatap dari kaca tab/laptop sahaja..

Maka..terasaaaa..amaaaaatt rugiiii untuk saya mensiakan hidup saya..betol tak kengkawan? ;)

Walau bahu sedang menjinjing berpikooooiii  tanggungjawab, masalah yang tidaktahu bilakan selesai..kebuntuan yang makin mengheret diri ke lembah kerunsingan pula...namunnn...

Cuba kita berhenti sesaat..
Rehat..
Lihat sekeliling anda..
Anda masih ada ruang lagi..
Anda belom mati dalam kesempitan..
Anda masih ada kesempatan..
Dikala neuron masih berkilat kesana dan kesini..

Kadang-kala..
Pemikiran yang telalu disempitkan membuat kita lebih tersepit..
Maka..

Lebarkan seluas-luas pemikiran anda.
Berhenti untuk meletihkan minda..
Bersemangatlah selagi roh masih berjiwa didunia..

InsyaAllah :)

Published with Blogger-droid v2.0.8

2 comments:

Unknown said...

haha ade org update la

tetibe enggnr cm xde keje haha

nuyui a.k.a miss YUI said...

hidup perlu dimanfaati kan kembor..