Thursday, September 13, 2012

SINCERITY

Bismillahirrahmanirrahimm..



Susah ke hidup ni weh?

susahla jugak..

Kenapa susah?

yela, kadang2, nak buat itu tak boleh, ini tak boleh, aku tak tahu apa yang bole..

Yang pegi pilih mende yang tak boleh buat kenapanyaaa?

Dah itu yang hati aku nak..

Ikot hati kan mati.. Ce pikir dulu..

Yela-yela..

Tengok, bila cakap sikit, nak tarik muke jadi heksagon..

Tak delah..dah orang cakap, kenala terima kan?

Itu bukannya terima, paksa dan tak ikhlas langsung..

Dah tu, yang ko tu, ikhlas sangat ke?


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sincere by ~ Enkased

Jika sebeginilah senario kita sekarang, sampai kiamat pun tidak akan selesai . Betul tak pemabac sekalian? (ceh! bajet ade orang nak baca jek, hak3, gasaklah, nak perasan jugak..hahaha)

Isu saling menegur, isu ikhlas ke tak, takkan pernah selesai kalau diri sendiri tidak cuba mendalami dan aplikasikan untuk diri sendiri..

Ikhlas,
Sincere,
Itu semua perlu lahir naturally dari jiwa?
Arghhhhhh! macam mana weh? macam mana wehhh? hak3, mimi pong tak dapat nak jawab soklan tu..

Kadang2 kita boleh lihat dengan mata kepala kita sendiri. Bila cikgu ke, bos ke bagi keje, apa reaksi kita? Sepenuhnya kita terima ke? Macam mana hasilnya? So, sendiri dapat nilai ikhlas ke tidak kan?

Kalau mimi la..nak latih ikhlas tu macam mana, buat je keje tu tanpa pikir ape2. Kalau tak taw nak buat, terus terang, dan tanya, dan lagi satu, kene ingat. Tanggungjawab. Kalau kita sayang dengan pekerjaan kita tu, apa perlu kita buat? 

Opkosla kena siapkan jugak, even kita taw ke, tak taw ke, nak buat ke, tak nak buat ke,tetap kena siapkan kan? Dan anggap, inilah perkara baru yang aku kena belajar. Kalau bukan sekarang, bila lagi? Dan next time mungkin aku tak delah peluang nak buat apa yang aku buat sekarang ni kan?

Mungkin ni jugak cara macam mana nak ikhlas kan diri. Mungkin la kan..hehe. Bergantungla kat kome yeee..


p.s: Sedang gigih menyiapkan tender setebal 6 inci muka surat..huwaaaa..ikhlas!ikhlas!huhu...

3 comments:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

berprasangka baik.. anggap je ia ikhlas :)

nice header :D

Rapunzeel Cikilolo said...

ikhlas takde dengan kata-kata.

ikhlas datang dengan tindakan jiwa

syakey said...

ikhlas mmg kena dididik. pada mulanya mungkin kata je di mulut ikhlas, tp hati belum tentu. tp lama-lama, insyaAllah mesti boleh ikhlas dengan seikhlass ikhlassnya ;)