Friday, September 21, 2012

yang terlewat....

Bismillahirrahmanirrahim..

Maaf..
Terlewat..dan lewat senja sekali lagi
Hari ini...

Tetapi kelewatan itu tidak membenarkan sezarah sekalipun ruang minda ini..
Melupakan catitan ini  buat dirimu..

Dikesempatan ini...

Dengan lebih menjungjung rasa kasih dan sayang..
Aku panjatkan doa..
Agar kemaslatan mu di bawah lindungan-Nya..
Agar tiap langkah mu diringi dengan iman2 cinta buat-Nya..
Aku tahu engkau anak yg terbaik dalam keluarga mu..
Agar..
Engkau tidak pernah tenggelam dalam emosi hitam mu..

Dan aku..?
Aku tiada apa-apa untuk mu..
Aku insan yang mungkin terakhir sekali engkau lihat andai engkau tidak mengenali ku dari zaman kecil ku..

Aku bersyukur..
Aku dihadiahkan saat ini untuk melihat engkau sedewasa ini..
Menjadi yang besar..
Setelah lama engkau menjadi kecil..

Aku tidak tahu mengapa aku perlu membuang kristal dari mata ku..
Di saat aku sedang menulis bait ini untuk engkau..
Emm..

Mungkin di saat ini aku sangat jauh dari engkau..
Jauh..
Emm..

Semoga engkau selalu memiliki kebahagiaan sayangku...
Selamat hari lahir sayang..

Yang sedang menatap bait ini,
Mimi..

Published with Blogger-droid v2.0.8

5 comments:

Unknown said...

semoga dipanjangkan rezeki kepada yang merai hari lahir, amin :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

slmt hari lahir buat insan tersebut..

Unknown said...

xpe dimaafkan

maszull said...

assalamualaikum mimi...selamat hari jadi buat insan yg menyambutnya yer...

Anonymous said...

andai kristal mampu menenangkan hati mu... buanglah... smga awk n insan itu mendpt rhmt