Tuesday, May 15, 2012

beruntunglah mereka itu

Bismillahirrahmanirrahim..



arigato mr.ninja for this peaceful scenery ;)


Kadangkala, kita memerlukan suatu saat,
suatu langkah yang amat panjang untuk menceritakan segala kehidupan kita..
Namun, itu semua tidak perlu..
Seandainya diri ini dihambakan sepenuhnya kepada-Nya..
Keredupan alam ini..
Sudah mampu memeluk rasa sedih dan gelisah yang bersarang di jiwa..
subhanallah, Maha Suci Allah..
Menghujani kita dengan infiniti rahmat dan kasih sayang-Nya..
Dalam aneka bentuk dan rupa.
Tiada siapa yang tahu..
Hanya mereka yang menakhluki jiwa mereka, membentuk menjadi satu bulatan..
Yang bertalikan taqwa dan iman..
Yang mampu merasainya..
Beruntunglah mereka itu..yang sebenar-benar beriman kepada-Nya.. ;)



16 comments:

kura said...

tak tahu nk komen apa, tp suka entry ni. wuh!

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka entry ni kembor..

Iffah Afeefah said...

Suke. Entry dan gamba skali

atok masih bminat ke ambik gambo

Lea Isnawi said...

mr ninja?

ehem!

farah hanim said...

speechless :)
hehehe
sbb tgk gambr tu je dah terkedu tnpa kata2
hehe

Kakzakie said...

Terlalubanyak nikmat diebri olehNya... kena bersyukur selalu.

naim said...

hambaran ini sungguh indah..

tatkala angin gumbira
singgah di hati

cikji said...

sejuk ati membacanya

msredcheesecake said...

rahmat DIA sentiasa ada utk kita, syukur sentiasa, walaupun kekadang buka dalam bentuk yg kita suka...

alin said...

entri yang bersahaja :)

http://alindanblog.blogspot.com/

Lulu Caldina said...

alhamdulillah, semoga tergolong dalam golongan itu

Hanie Dew said...

untuk menikmati nikmat Tuhan tak perlu ada duit berjuta tak perlu harta berlimpah.hanya perlu syukur pada-Nya.

ღKekunangpelangiღ said...

Hidup ini kena rajinkan bersyukur,
seteruk mana pun keadaan,
hikmah-Nya tetap ada untuk kita. :)

ain dzaya said...

spechless la..tp entry nie bermakna..tataw nak kata pa da aih..

"Ooo.macam ni rupanya lelaki...gurlish sekalian sila berhati hati!".

delarocha said...

syukur

maszull said...

assalamualaikum mimi....suka ngan n3 ni...:)