Tuesday, April 10, 2012

no more MonDay blUessss

Bismillahirrahmanirrahim..




morning semua!
No MORE Tuesday bluesssss..(bak kata sarachan...hehe)

Datang opis awal, dengan berspare kan kunci gara2 balik lewat semalam, dapat la dok di bawah kedinginan ekong pepagi sambil sego je mata menaip kata-kata repekan dan tidak repekan di belog :p

Heeee..macam dah lame tak menaip belog pepagi kan? Agaklah kan. Hehe. Dah macam terlalu banyak rutin hidup yang berubah. Tapi mimi ada baca sebuah buku ni, lagi banyak kita melakukan perubahan dalam rutin hidup, lagi banyak yang kita explore tentang kehidupan? Betul tak?

Sebab kita tidak berada di fasa situuuuuuuu jek. KIta berpeluang merasa dan menikmati semua corak kehidupan ni ;)

Mungkin kita tak merasa apa yang dia rasa. Sebab dunia kita semua berbeza walau kita berpijak atas paksi bumi yang sama. 

Mimi..semalam housemate rumah sorang dah pindah. Dengar cite, housemate lagi sorang pong nak pindah jugak. Sebab kawan dia pindah, dia pon nak pindah. Kata nya dekat sikit dengan tempat keje.

Makanya, mimi will be alone? Huwaaaaaaaa.. Macam tak boleh nak caya jek dok rumah tu sorang2..huhu. Takot tu ade la jugak rasa takot.. BUkan takot ape, takot sakit ke ape, hmm3. See, ari2 kan berdepan dengan rutin hidup yang akan berubah sama ada kita nak atau tak.

Takkan nak paksa2 orang pulak kan tinggal dengan kita. Udahla kawan yang baru kenal, bukan yang 5,6 tahun kenal. huhu. Maka, tiada mengapalah.Hidup bujang memang beginilah rutinnya. Tetap ingin berfikir positif. Bersangka baik. Tuhan kan ada? Dia pasti tidak akan membiarkan hamba-Nya kesusahan.

Mungkin lepas ni gaji naik ke kan (hahhahahahaha, ni teradvance pikir positif ni..heheh). MUngkin nanti kot2 ada orang lain pulak masuk menyewa sama ke kan? Mungkin nanti mak nak dok dengan anak die ni kan semenanjung ni ke kan?hehe.

Papepun, mahu sentiasa menjaga emosi dan perasaan berada dalam keadaan baik. Tidak mahu stressssss2 kerana terlalu banyak lagi perkara yang lebih penting yang lebih perlu di ambil berat dan dititikberatkan kan?


Biapun getir sedang hebat mara di hadapan, masih ada "armada"  gagah, bersama ku untuk menawannya menyertai ku, bukan untuk memburu ku..


11 comments:

mas saari said...

takpe, nanti dapatlah housemate baru..

Cikgu Ma said...

tak nak dok sorang??kawen la...pasti berdua..hehe

Rapunzel Cikilolo said...

emmm sokong cakap Cikgu Ma, mimi cepat-cepat kahwin okey :)

[sutera kasih] said...

nnti akak tggal ngn aimi ekkk hehe

shIdA said...

dun wori, ida boleh dtg teman tido sane if ime takot... hihi...

Rtp Farra Arisha said...

setiap hal pasti ada solusinya. :) have a good day ahead...

Kaca Lensa said...

takpe adik kayu, nnt klw ak blik blehla tdo umah ang.. hik2..

Izz Faizah said...

ape kate akk kawen..slesai msalah..heehe.. :)

asraf osman said...

haah,,,kawin jek..setel masalah tu,tapi mslh lain plak dtg kan?:P

maszull said...

assalamualaikum mimi...carilah pasangan x lah sunyi lagi nanti...:)

Iffah Afeefah said...

Nmpk sgt xbace opahnye entry

atokla osmet terhebat mase kini

yeyeh