Sunday, April 29, 2012

pau comei

Bismillahirrahmanirrahimm..


Betapa diri ini ibarat pau comei..

Gebu..

Bulat yang tidak berapa nak bulat..

Berperisa..

Disukai oleh sesetengah manusia.

Pelbagai perisa dan rupa..

Dan akhirnya ke dalam perot..

Mahupun ke lombong pengumpulan bahan kumuh..

(Ohh..maafkan saya kurang sedikir kesopanan)...

Tapi itulah perjalanan seketoi pau comei..

Indah..

Tapi begitu perit takdirnya..

Walaupuh begitu..

Masih kekal menjadi pau..

Walau dimamah usia..

Itulah pau comei..


P.s: aku tak taw pasaipa la entri sejak akhir ni pelik2 je..pasal pau..pasal kaler..hahaha..

          Tapi, selagi pau itu membantu kita memuhasabah diri, apa salahnye kan? :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

10 comments:

Iffah Afeefah said...

Haha pau y dsukai atok kn

Zyla said...

lama tak singgah sini... tak kisahlah entri pelik ke apa.. janji zyla tak pelik membaca... zyla pun suka makan pau ni.. nyam2

kura said...

ok. tetiba teringin nak pauuu :0

aimaniman said...

pau panas2 memangs edap tapi semakin liat bila dah sejuk, so makan panas2 ngan kopi panas...

cik najihah said...

pau! sedapnya

Rapunzeel Cikilolo said...

pau duit boleh? haha

♥ p a a n i ♥ said...

hahaahah kamu ni kreatif la... pau pon boleh jadikan puitis..hehe :)))

Bulan Syurga Firdausi said...

hehehe nk mintak ckit blh :D

Ini Kisah Tia said...

boleh diibaratkan macam manusia. perjalanan hidup seorang manusia yang penuh liku , cabaran .. kadang perit , kadang bahagia. tapi begitu , dia masih tetap seorang manusia yang perlu kembali pada penciptaNYA bila-bila masa :)

[sutera kasih] said...

apa ke peliknya entry pau dek hehe tp sbnrnya ada isi tersirat :)