Thursday, July 26, 2012

Day 6 of RamaDhan

Bismillahirrahmanirrahim..




Meniti detik-detik akhir..
Sehingga menarik senafas lega..
Tegar agar tidak Rebah..
Alhamdulillah..
Berkat Ramadhan Kareem..
Menemani insani..



Uissshhh..alhamdulillah, sedang meniti 6 Ramadhan dengan tabah. Bertambah ketabahan apabile ke sana ke sini dengan keadaan berpuasa..Huhuhu.. Tapi sebenarnya itulah nikmat kan? ;)

Macam yang mimi cakap semalam, bila Ramadhan menjelma, pelbagai dugaan akan mendatang. Ada yang positip, dan ade jugak yang negatip.

Antara yang mimi boleh nak share untuk hari ini, sekali lagi:

 SABAR dan HATI-HATI


Traffic by ~ trappedinreality

Apa yang kita buat yang akan melibatkan 2 perkara ini?heeee.. Antara yang paling mudah nak lihat, apabila driving, motoring, or walking...errrr.. hehe. Sebenanye nak menjurus kepada memandu.

Apabila memandu, SABAR perlu ada. Tambah pulak perot dok kriuuukkkk krookkkk, huh, lagi ase nak tekan pedal minyak jek bagi cepat sampai umah cepat2 kan? heee...

Kalau kita nak cepat, orang lain pon macam tu gak kan. Asenye kalo la sume hekot lane secara berturutan tanpa mencelah tak tentu pasai, asenye tak de berlaku jem2 mentega ni.

Bila jiwa dah tak mampu nak sabar,  mulut mula main peranan kan. Mula la dok "berkata-kata" yang indah di jalan raya dan tak pasai-pasai, pahala posa pong tipis, nipis dan kempis..heee...

Pulak, campur pulak main masuk je tak tentu hala, langsung dah tak pedulik, sehingga menyebabkan sesuatu perkara yang tidak diingini, kan dah mengundang perkara yang tak baik? Maka, perlu hati-hati di situ.

Bermula dengan SABAR, disusuli dengan HATI-HATI, insyaAllah, selamat perjalanan anda. Huh! dah bole jadi tagline keselamatan jalan raya dah..hee :p

Setiap hari pasti ada sesuatu yang kita dapat belajar kan? Sila beri perhatian dan belajar mengenainya ;)


Selamat berbuka puasa! =.<



12 comments:

syarifahsidrus said...

sabar separuh dari iman :)

*lamanya tak jenguk sini* hehe

SoLy SoLicious said...

sy xbwk lg kete dlm ksesakan..so, xpglamn sgt..tp mcm kesian jgk depa2 yg bsesak dlm jem..siap bbkak dlm kete lg sbb xsmpt..so, sabar jelah ye..

ahsfantasy24 said...

topup kesabaran. hehe..
salam ramadan dear (:

Nur Sakura said...

sbr ye.. :) dpt pahala lebih.. :)

Cik Rongoks said...

sabar ^^

syakey said...

cara pemanduan lah sebenarnya diri kita. sapa ntah cakap ni, tak ingt.

so, kalau memang orang tu bawak dengan penuh kesabaran. dia mmg penyabar.

:)

Asyiqin Haulisah said...

betul tu awak. tgok jem, hon sana hon sini. semua rasa tak kena. padahal sikit je.

ABU said...

tu la semua main masuk jep.. cilok cilok.. semua nak cepat, padalah diorang menambahkan lagi kesesakan kan kan..

anamizu kaito said...

alhmdulillah cik ana bersyukur sgt sbb bekerja dlm kmpg sendiri.. tak perlu hadap jem ape semua.. pegi-balik kerje blh smpai umah dlm 10minit.. alhmdulillah =P




slm ramadhan,
cik ana

Lia Irdelia said...

uuhhhhh..
jam yg teruk tuh,,
heheh

naim said...

kena banyakq sabar,

http://pemudattbc.blogspot.com/2012/07/setianya-kasih-mu.html

Juliet_iRa~" said...

bln puasa mmg kena sabar lebih..hehehe..

semuanya menguji kesabaran..:p