Sunday, July 29, 2012

Day 9 of RamaDhan

Bismillahirrahmanirrahim..



Salam ramadhan ke 9 sudah ;)


Impressions of October by ~ kkart

weee, berpuasa pada hujung minggu, mula la macam-macam nak buat untuk juadah berbuka puasa kan, ye dak? Bagi mimilah macam tulah. Sebab masa weekday sangat tak sempat nak masak pape, dah balik pong pukoi 630 petang, maka gunakan masa weekend sepenuhnya untuk masak sendiri ;))

So hari ni masak nasi ayam je dengan buat cucur sikit. Saje nak jamu bebudak dekat rumah ni,heeeee. Di samping melatih diri menjadi wanita mithali..ecewahhhh...heeee..

Tapi di kala kesedapan makan nasi ayam di sini, masih ade yang hanya berbuka minum air sahaja T___T

Tetiba ase macam sedih sangat. Asa macam, tak adil. Aku posa, dia pon posa, tapi dia hanya dapat berbuka yang macam tu je. Asa macam bersalah bila tak dapat membantu mereka yang senasib begitu.

Menekadkan dalam diri, tiap kali bangun pagi, ucapkan rasa Alhamdulillah dengan sebenar-benar maksud syukur yang tidak terhingga, yang membawa hati ditahap paling rendah, di mana rasa bersyukur sangat masih mampu menikmati segala nikmat dari-Nya..

Nikmati kesenangan dikala yang lain menangisi kedukaan,
Nikmati kesihatan dikala yang lain bertabah merawat kesakitan,
Nikmati kasih dan sayang dikala yang lain sedang melwan kehilangan..'

Pendek kata, segala yang ada di sisi hidup kita, merupakan titisan-titisan kasih sayang dan perhatian dari Tuhan untuk kita. Alhamdulillah..Alhamdulillah.. ;)

Selamt bersahur nanti ;))


9 comments:

piko said...

terima kasih untuk peringatan.. semoga puasa kita diberkati.. amin..:))

naim said...

Terima Kasih..

mantap entri malam2 nie. hehe

http://pemudattbc.blogspot.com/2012/07/ustaz-azhar-idrus-soal-jawab-agama-di.html

Hati NUR said...

paling penting , bila berbuka janganlah membazir. ingat sikit , ada orang lain yang serba serbi tak merasa makanan sesedap yang kita makan ..

Iffah Afeefah said...

Alhamdulillah kn oph kn

maszull said...

assalamualaikum mimi....bestnya kalau dpt makan nasi ayam yg mimi masak tu...mesti sedapnya kan...:)

elyna mirsada said...

mmg rs nk mam mcm2 bl pose tp harusla berpada2 kn

anif abdullah| AA said...

dah lama xmakan nasi ayam.. hm,selamat brbuka nnt :)

Nur Sakura said...

trma ksh atas peringatan tentang insan yang kurang bernasib baik.. huhuh.... somaga kita mendapat berkat puasa yang sma

anamizu kaito said...

nasi ayam + cucur = ohsem :)
ha ah kan mimi, TQ sbb mengingatkan..
same2 lah kite ucap syukurr pnjg :)











slm ramadhan,
cik ana