Friday, July 27, 2012

Day 7 of RamaDhan

Bismillahirrahmanirrahim..




Diriwayatkan daripada Anas r.a: “Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: “Tidak ada seorang pun di antara kalian dipandang beriman sebelum ia menyayangi saudaranya sesama Muslim seperti halnya ia menyayangi dirinya sendiri.”

(al-Bukhari)

A real fighter by ~ miaboas

huwaaaa, seminggu, alhamdulillah.nampak macam cepat je masa berlalu kan?heee, makanya, rugilah kita andai tidak memanfaat sepenuhnya kan.. (apelaaa yang dah aku buat sepanjang 7 ari posa ni..huuuu)

Telek punya telek, kebahagiaan ketika berposa lebih dinikmati sebab apa, sebab time posa ni lah, banyak acara gathering berbuka posa dilakukan, baik sesame famili, kengkawan yang setelah sekian lama tak jumpa..

Memang ramadhan, bulan kasih sayang kan? ;)

Makan nasi, lauk kicap, dengan telur goreng, tapi kalau dah reramai yang makan,kompem lajak nasi tu daripada sepinggan jadik 2 pinggan kan?haha.. (based on experience)


Mimi pong tak ketinggalan jugak merasa nikmat ni. Berbuka bersama kengkawan baru, housemate yang baru dikenali sepanjang mimi bekerja di ibu kota ni..

Bak kata budak-budak UM yang praktikal dekat FRIM yang dok menyewa sekali dengan mimi, " kami tetamu Ramadhan kak.."..hehe.. Betol jugak tu, bile pikir2 balik. Kalau bebudak tu tak menyewa, gamaknya, kami berbuka dua orang jelah, mimi dan sorang lagi housemate.

Allah itu, hadirkan kekanak riang ni, menyewa selama 2 bulan, seolah-olah untuk mengindahkan kasih sayang yang hadir dalam bulan Ramadhan ni ;)

Alhamdulillah...

Pulak macam2 peel bebudak ni, dan suke membuat perkara yang comel.haha. Lepas 2 ramadhan ni, tinggal la balik kami berdua..huuu..sunyiii..

Maka, di kesempatan ramadhan, manfaatkan ruang kasih sayang dari-Nya untuk diabadikan dalam sanubari ini ;)

Sahabat tidak akan pernah meninggalkan..
Walaupun ditinggalkan..
Kerana sahabat itu pejuang..
Pejuang menentang kesedihan mereka yang ditinggalkan..

Salam JUmaat Ramadhan ;)


10 comments:

msredcheesecake said...

SERONOK KALAU BERKUMPUL BERBUKA SESAMA KAN... PAS TU LEH JEMAAH SOLAT LAK....

Iffah Afeefah said...

heee tetamu ramadan y ni bile lak opah eh

syafiqakarim said...

sygi org lain spt sayang diri sendiri :)


salam jumaat dan salam ramadhan

Rapunzeel Cikilolo said...

rumah sewa aku skrang pun meriah. buka puasa ramai-ramai.

Kakzakie said...

Mimi jadi kakak comellah ye dalam rumah utk 2 bulan nie. Seronok berbuka kalau tak berdua aje kan..

syarifahsidrus said...

berbuka ramai ramai memang best :D

moga dapat rasa ruh ramadhan kan

Nurulee said...

Betul betul betul, Bulan Kasih syg. Rasa kejap je dah nak dekat seminggu puasa =)

http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/three-things-in-one-e.html

naim said...

selamat berbuka akak.. :D

Juliet_iRa~" said...

hehe salam ramadhan..:)

wahh ada tetamu ramadhan ea mimi...lagi rmai lagi meriah kan..:)

lama2 nt lg rs mcm family..hihi

pss : dah lama xdtg sni..br sempat dtg...:)

SoLy SoLicious said...

sy pun nak jadik tamu lilichan jugak la..boleh?..hehehe..bile nk bukak sama2 ni?.. *pulak dh..hehe