Tuesday, May 24, 2011

apam pelangi harmoni

Bismillahirrahmanirrahim..


Today is cooking time..heee..walaupun hari2 dok msak, Hari ini maw tmbh lag masakn dgn satu lagi resepi yg sy sebenarnye x pnh try lagi lah..he3..Sebelom ni, mama, cikmi, opah ngn tia dah cuba, tapi malangnye saya kat UTM time tu. SO, this is my turn now to bake2 n make2 dis meal..heee..Syom tengok hasilnye:



heeeee..comey x?comey x? hehehe...jap...ade lag nk tunjuk ni...: =p







tadaaaa, nampak la sebahagian apom pelangi harmoni kan..nyumm2..cam eskem dh ha..hiiiii...



hehehe...indahnye rupa, sampai x sanggup nk masuk ke ruang mulot ni..heee

lembot+ manis sikit (ikot tahap manis msg2 la ye+ comey

bahan2:

4 biji telur,
 tepung gandum,
 baking powder, 
omelet, 
gula, 
santan
pewarna tu ikot la nak bape warne yg kome nak selang seli kan..
(bape byk tepung+gula tu, kalau nk taw lbh lnjut, msg saye ye, lupe plak resepi, kene tye opah sat...hhehe)

boleh jadi pelangi lagi pon okeh jugak.heee
Senang jek, 45 minit kukus, siap la..tadaaaaa ^_____^

maw cite itu saje..
tutu, titi, tata

^___^

6 comments:

MaJida said...

kek nie nmpk sgt sedap la cik mimito!~

aimie amalina said...

heeee...sdap jid..hehe...bole la cube..kalo nk cube..nnti msg kite..nnt kite bg full resepi..^___^ alih2...aku sowg yg abis kan bende comey ni...hehhee...

MaJida said...

Hee, 2la nampak sgt menarik. Hee, kek nie kukus je ke or kene bake dlm oven jgk??~

aimie amalina said...

hehehe...buat pon sonag jek...hehehe...kukus je jid..45 minit..=)

MaJida said...

Kukus je ea.. heee, nanti nak resipi la ime.. kalo kukus je mcm no hal nak try..heheee

aimie amalina said...

aah kukus aje..hii..bereh..bisa2..nnti mie msg jid...selmt mncube..hehe..yela olidey2 ni..hehe..