Friday, May 20, 2011

shasha, jgn nanes

Bismillahirrahmanirrahim...



Sebenarnya nk tulih bende lain, tapi tetiba nk tulih entri pasal kawan saya ni. Aduhai, sebak+kesian pulak saya dgn nasib sorg kwn saya ni..Moga dia kuat la ye..chayok3 shasha..

Baru sat2 ni, kwn saya ni kol..nanes2...x henti2...lebat sgt tangisan nye...aduhai...sume sebab tesis nya..SV nye yg tidak mahu menunggu walau 5 saat pon. Udahnya, die kebuntuan, takot tesis nye x berjaya disubmit ontime. 20 may tarikh last hantar tesis ke library FKE.

 Sy tetibe turut bingung la jap, x tahu mcm mna nk nolong. Udah la beratus2 KM jauh dr dia, pulak dia kesorangan di sana. Aduhai..akhirnya, bg solution sama ada minta budi bicara abg yg jage library FKE tu hold tesis dia smp hari isnin...ataupun cri rumah SV tu, g minta t.tgn  SV tu...aduhai.. shasha, tamo nanes lagi ye..



Moga kwn sy tu dpt menyelesaikan masalahnya.. X senang duduk saya di sini, mengenangkan dia di kejauhan itu... kuat ye syg! sikit je lagi..



Macam2 la peel manusia yg harus dilalui sepjg kat U ni. Nak buat mcm mana, kita student, nak x nak, kene ikot rentak org yg di atas kita, x kesah la, lecturer ke, makcik cleaner ke sape2 ke.. Even kita di luar nanti, mnjadi org yg bekerjaya, nak x nak, kita kan berhadapan dgn situasi yg mcm gini, dgn boss, dgn kwn sejawat, apakan daya, lumrah kehidupan ini, sudah azali nya begitu. Mungkin ini lah masa dan tika, sahabat diperlukan disisi utk mncri kekuatan itu. Walau x dpt tlg, mgkin kwn berupaya memberi semangat atau solution *ehem, bukn nk ckp pasal diri sendri eyh..ngeeee* Sebabnya, saya pon bukn seorg kwn yg baik pon Masih terkedek2 mahu mnjadi kwn yg baeik pd sume org, mahu memuaskan hati semua org, tapi apa daya kita,



 "We only Human, still do mistake, but we can improve!"



Kotak pkran masih dok pk pasal kwn saya ni.Moga dia kuat dan dipermudahkan segala urusannya, 


"..ya Allah, permudahkan la urusan sahabat ku ini, tabahkan la hatinya ya Allah.."

Hanya doa yg mampu saya utuskan utk sahabat saya ini..


" Dan kami berikan ujian kpd mereka dgn (nikmat) yang baik-baik dan (bencana) yang buruk-buruk agar mereka kembali (kpd kebenaran)," (Al-A'raf [7]:168)

Allah syg kamu shasha, kuat eyh!


Huuu..nak ckp ni jela dulu, maw solat zuhur dulu..

tutu, titi, tata


^______^

No comments: