Friday, May 6, 2011

peTua dr Cek Tasneeem

bismillahirrahmanirrahim..

ha, dan lagi nak update blog ni lepaih mandi.*hahahaha,*. Bukan ape, saja nk kongsi dgn kwn2 n buat diri saya sendiri yg sedang mengalami krisis:



penurunan berat badan

tadi, sembang2 kat FB dgn cek tasneem, Dia bagi saya sikit la petua pasal penurunan berat badan yg mcm bes gak la.



tasneem:salam.. aimie nak kuruskan badan ke?
saya: wslm, hehee..mestilah..adoi...malu plak saya..hehee
tasneem:eh..bagus2.. muslimah kene santekk~ hihi..hurmm so targeted area nak kurus mana?
saya:hihi..just nak bg bmi seimbang ha...so..kene trun lg around 5, or 6 kg..adoii..payoh
huhuhu
tasneem: it depends awak berat air ke berat lemak ke berat tulang
saya:tu la mslhnye...x taw ape yg berat kan..berat tulg tu mcm x kot..kot la..hehe..berat air + lemak tu ye
tasneem: hehe.. kalau mcm tu easy lah..inshaAllah

1)sarapan makan kurma plg byk 3 biji.. plus air susu segelas ( soya pun boleh)
it should do sampai ke tengahari.. kalau lapar, bawak lunch pack skit.. mcm carrot, biskut kurang lemak atau biskut2 diet..
2)tgari makan sayur sama banyak dgn nasi.. after that, makan bila betul2 lapar
balance diet..akan balancekan berat badan..
3)jangan cek scale selalu.. hihi~ just let your body by itself.. 
4) puasa maintainkan berat
itu da cukup utk turun berat 5 kilo  
5) istiqamah , niat lurus.. hihi! hope it helps

saya:waaaa..bagus ni, insyaAllah, tanx dayah...



ha...tula sedikit sebanyak yg saya nak kongsi. So, sape yg ada mslh cm saya, boleh la cuba ye, hihihi. Tak sabar nk cuba =)

No comments: