Monday, May 23, 2011

superman, siap sedia!

Bismillahirrahmanirrahim...

awesome!wow!..waaa..tahniah2! congrates!heeee...Penuh, lebat, x terkira ucapan2, doa2, kata2 indah2 belaka dr sahabat handai, bukan utk saye ye..*sile amik perhatian,heeee*, tapi utk sahabat2 yg bakal melalui kehidupan ke-2. Nape kehidupan ke-2? Sebabnye, kehidupan petame dgn keluarga, maka kehidupan ke-2 dgn bakal teman hidup yg akan mnjadi kawan, sahabt, musuh, syg, cinta, sume2 la yg seangkatan dgnnya =)

Dalam erti kata lain, Walimatul Urus..


Bulan 6 ni je, saya telah dihujani dgn 10 jemputan perkahwinan. Makkk oii... berderet2..pulak tu pada hari yg sama yg banyak nye.,.. 4 june, 5 june, 11 june...Aitooo...Lagu mane ni mak jah oit...hiii..saye kene tempah superman la siap2 ni nak ke kenduri kendara ni..heeee..

Kalo bole, saya ingin memenuhi jemputan sekalian itu.InsyaAllah, moga saya ada kelapangan utk menghadiri ke semuanya..

sumber: Igoogle




ngeeee, sememangnye perkahwinan itu adalah sunnah Rasullullah SAW, yg sememangnye mnjadi impian setiap manusia di muka bumi ini *azalinye la..heeee*

Semoga sahabat2 saya, dkurnikan jodoh yg terbaek buat mereka, agar bahagia sehingga akhir hayat, dalam mnjadi mujahidin Allah S.W.T

InsyaAllah ^_^


"Rasulullah SAW pernah mengingatkan sesiapa yang berkemampuan tetapi enggan untuk berkahwin melalui sabdanya, "Kamu berkata begitu, ingatlah demi Allah sesungguhnya aku adalah orang yang paling takut kepada Allah dan yang paling taqwa kepada-Nya, tetapi aku berpuasa dan kadangkala tidak berpuasa; aku sembahyang dan aku tidur; dan juga kahwin dengan perempuan. Barangsiapa tidak suka dengan sunnahku, dia bukanlah pengikutku". 



No comments: