Monday, March 12, 2012

the best creature in the world!

Bismillahirrahmanirrahim..




tahukah anda?
perasan kah anda?
apakah ciptaan Tuhan yang sesungguhnya,
tidak mampu diciptakan oleh sesiapa pun?

.
.
.
.
.
.

.
.
.




ibu..

3 huruf itu, 
membentuk satu tubuh yang saratnya dengan kasih sayang,
antara ciptaan Tuhan yang terhebat,
yang tiada nilainya di mana2 dunia sekalipun,
jauh sekali untuk dijual beli..




Disebabkan housemate seorang pon tidak ada di rumah, entah kenapa jiwa pon melayang-layang, nak tacing2 pulak..sob sob..

dop dop..

tup tap tup tap..

bunyi ape tu? sendiri taw la kan..awwww..malu nak sebot..hahahaha..

Kalau sebot tang emak, ibu, mama, omma, semua lah yang membawa kepada manusia yang melahirkan diri ini, mesti tak booleh nak tahan dari nak tacing2 ni.. Tambah2 bile dok sorang-sorang ni. Tak de kawan, tak de sape2, lagi mind set ni asek hengat rumah atau dengan lebih jelasnye -----> emak!

Huuuu.. ibu.. ciptaan Tuhan paling, sangat, teramat, tersegalanya, bagi kita kan? Emmm..ase nak nangis lagi bile dengar lagu ni... Erkkkkkk, kantoi..huuu.okeh, maw tito la, kang terover tacing..hahaha.. Nunite!

18 comments:

syAzAnA said...

isk isk isk. rindu mama. :(

si ngokngek said...

dugaan lar bila duk jauh dari main..tp aku masih dirumah..hahaha

syakey said...

untunglaaa ada ibu lagi.
jaga ibu baik2, jangan sikit pon kta menggores hati mereka.

rindu nya dekat emak :(

Bulan Syurga Firdausi said...

betul.....alhamdulillah mak sy sht di kg..die tgh cuti sekola..rindu!

mas saari said...

walaupun berjauhan, mak masih ada kan? cuba bayangkan kalau mak dah takde nanti...
akak dah mengalaminya! huhuhuuu

maszull said...

assalamualaikum mimi...betul ckp kak mas kat atas tu cuba bayangkan kalau mak kita dah tiada,perasaan yg x dpt digambarkan...sayangilah ibu mu yer...:)

kura said...

ibuuuuu :)

msredcheesecake said...

Bila terbayang perit dia besarkan kita, lagi tacing....

rafiq said...

anda dijemput!

http://darahmalaya.blogspot.com/2012/03/contest-budi-bahasa-budaya-kita.html

Munnafendy said...

mmg ,kalau sebut ibu, tak payah pk dalam2 pun air mata bjurai2 kuar...sob sob sob

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

terus rasa homesick :')

NA said...

Tabahkan hati Mimito di perantauan. Tak dapat bayang kalau Kak Wina jauh daripada emak :(

-wina1979-

Zul Fattah said...

mek tengah sakit skrang ni.. teringin nak balik jaga mek.. tp kita duk jauh..

nuurellajamuri said...

ishh.rindu rumah ;(

Alisya said...

kasih ibu tiada gantinya..

fRaMe+LenSeS said...

arap ada rezeki cari keja kat penang. nak duduk ng mama. weee~~ :D

hafizudin said...

gua tahu sangat bunyi apa.
kentut kan?

ctk said...

xmo tacing2 :)