Wednesday, March 21, 2012

kerana sifat-Nya

Bismillahirrahmanirrahim..





Mungkin tidak semua mata melihat..
Tapi ada satu,
yang tidak akan sekali,
menjatuhkan pandangannya..
kamu tahu bukan?


Mungkim tidak semua merasa,
apa yang kamu sedang nestapa..
Tapi ada satu..
Yang selalu tahu apa yang kamu rasa,
malah lebih menjiwainya,
lebih daripada diri kamu sendiri..


Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Fitrahnya kita lahir dari DIa..
Berdoa agar kita pergi juga kerana-Nya..


Dalam menjalani kehidupan seharian,kita tidak akan dapat lari dari bergantung harap sepenuhnya kepada-Nya. Kerana kita datang dari Dia, dan kerana Dia juga, kita akan pergi. Kerana Dia juga, didetikkan setiap sifat-Nya, menyertai setiap titik perjalanan kita..

Tanpa kita duga juga, kerana sifat-Nya juga yang dizahirkan oleh makhluknya juga itulah yang menyelamatkan diri kita dari terus menenggelamkan diri ini ke dalam kancah-kancanh yang kelam lagi kusam..

Semoga setiap detik ini , tidak akan terpisah kita dari terus mencintai-Nya..lebih daripada segala-galanya.. ;)



p.s: sakit sangat gigi bongsu, sangat tidak bermaya ;(




20 comments:

farhana said...

Kerana Allah tak pernah lupakan hambaNya =)

kura said...

Insyaallah :)

*erk. tahan jela kak oi. hehhe

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

sementara gigi bongsu tu lum tumbuh, tinggikan diri anda..hehehe

farah hanim said...

amin
semoga kita sama2
sentiasa dekat denganNYA
:D

xila riston said...

oyehhhh kua gak gigi tuh...hihi hai mimi ;p

syakey said...

insyaAllah. (:

sakit gigi mmg adalah yg tersakit dari sakit-sakit yg ada. sabar ye kakmimi ;)

Ujie said...

sakit2 pun boleh buat catatan baik gini.. dasat!

*Allah yang menciptakan kita..kpd Allah jua tmpt kita bergantung harap. tiada yg mustahil bagi-Nya.

Rapunzel Cikilolo said...

pasal gigi bongsu, aku saket lame tu. ouch!

EyqaLuvender said...

entry masa saket gigi pon mantop eh sis..hehe
i'Allah,cinta utk DIA lebih dr segalanya...^_^

nuyui a.k.a miss YUI said...

ALLAH sentiasa bersama kt..

Santri T.P.I.N.I said...

alhamdulillah....

cuba makan panadol mimi, kurang sikit sakitnya.

cik ika said...

insyaallah..:)

maszull said...

assalamualaikum mimi....alhamdullilah amin...:)

mas saari said...

moga kita tak alpa dan sentiasa ingat padaNya..

akak tak pernah sakit bila tumbuh gigi bongsu!

L said...

Allah segalanya... semoga cepat sihat yerk.=)

jom tmbah ilmu.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

ShahzCudin said...

Allah mmg x pernah lupa hambanya cuma manusia je yg suka bertindak cmtu...

Hanie Dew said...

setiap apa kita buat adalah kerana-Nya. segala apa yg kita ada juga kerana-Nya.

gigi bongsu tu mmg menyakitkan. nasib aku dah pass.hahaha

Ezad Skytech said...

hee...kalau gigi bongsu nak tumbuh mmg mcm tu..hee~

syarifahsidrus said...

moga kita tak pernah lupa padaNya, macammana Dia tak pernah lupakan kita

ctk said...

Ingat tuhan dalam setiap perkara yg dilakukan :)