Thursday, March 8, 2012

lidah itu

Bismillahirrahmanirrahim..







Semua orang dah balik, tinggai den je..hahaha.. Dan tak de motip gambo ni..ni la kan..Aduhaii...meje berselerak dengan segala drawing yang terkedek2 baru nak paham, dengan autocad yang terkedek2 jugak baru nak belajo..heeee..

Apa motip entri ni?

Motipnye adelah..heeeeee...
Menjaga lidah..
menjaga lidah dan lidah..

Ade kes bebaru ni, budak tu hampir terputus lidah dek main jongkang jongket..huuuuu.. Itu secara fizikalnye la kan..

Secara mentalitinye, ce bayangkan lidah tu elok2 ada tetibe terputus, ape jadi? Nak bercakap tak boleh, nak makan tak boleh, nak buat ape2 pon payah. Sebab dasar komunikasi generalnye banyak menggunakan mulut. Dan ini bersangkot paut dengan lidah tu kan?

Maka nya, apa yang nak disampaikan kat sini, elok2 Tuhan bagi ada lidah, gunekan lah ke arah yang membawa kebaikan kepada diri sendiri dan orang lain. Kebaikan yang ingin dijelaskan di sini adalah kebaikan yang sebena2 kebaikan. BUkan kebaikan yang berunsurkan negatip.

APa, ingat orang buat baik semua nya betol2 baik ke? Ade juga yang buat baik tapi ada maksud JAHAT disebaliknye kan? Maka, jadikan lidah, salah satu instrumen yang terbaik untuk bercakap, menyampaikan perkhabaran dan informasi yang baik2 sahaja ye. :))


Emmm..jadi nak jaga lidah ni..Takmo la cakap mukan2 ye. Ye kengkawan semua! ;))
JOmmmm sambung keje...heeee...


10 comments:

mas saari said...

gunakan lidah utk ucapkan yg baik2!

Kaca Lensa said...

da kul bape tu mie... xtakut ke... hik2... =P

AININ SURAYA said...

lidah tu lebut tapi senjata paling tajam bila berkata-kata =)

so, jaga lidah anda di mana jua anda berada *iklan* HAHA

p/s: ce bayangkan tengah dok sensorang kat opis and then tetibe je...jeng jeng jeng ..

nuyui a.k.a miss YUI said...

guna bek2 ea..kerja elok2..

[sutera kasih] said...

aimi keja kt mna ni?


yup, lidah pnting, jagala elok2 ye dekk hehe

Ujie said...

nampak meja tu mcm bz..tapi teror la mimi masih smpt buat entri. ^__^

*lidah paling sukar dijaga. kdg2 terucap perkara tak elok tanpa sengaja..

rafiq said...

wah lawa opis. ktne ni?

betul2.. lidah macam pedang. bleh mmbunuh dengan senang.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

kerna lidah badan binasa ek :P

hafizudin said...

Peh.
tak horror pulak duduk sorang bilik cenggini.
buatnya tiba-tiba ada gajah.

haaa.

ctk said...

seksa xder nikmat allah yg tu..huhuhu

*bznyer mimi, cmne ley tinggal sorg, xtakot ke.,huhuhu