Thursday, February 23, 2012

pengorbanan dan kehidupan

Bismillahirrahmnirrahim..



sacrifice of life..
sacrifice of time..
but..





the most essential thing..




sacrifice the soul to Almighty.. ;)




huwaaaaaaa...tak menyempat nak hupdate..huu...
ingat dok bando beso, dah koje, dan la menaip belog, singgah jenguk belog pon tak sempat...huuu..soliiii ;(

Mungkin sempat jengah kome hari weekend, tu pon kot ye. Kot idok, aihhhh,mimi tak taw la bile nak jadi macam dolu2..huuuu..

Hari-hari semakin sengit..
semakin panas..
semakin terasa bahang cabaran kerja..
semakin mula mengiyekan belajar lagi bess.. Huuu.. (dah terlambat mimi, tak yah la nak tacing,..huuu)
semakin berpikul2 tanggungjawab..
semakin.. dah tak tawu semakin ape lagi nak tarukk sini..heheh..


Tapi..
MImi harap..walau semakin dasyat nye hidup kita, semakin kuat lah kita berpaut dengan Dia kan.. sebab apa?

Setiap hari,
umur kita akan mula meninggalkan waktu muda, mencari waktu tua.
Mula merasakan serba serbi tak lengkap..
Aku tak buat ni lagi..aku tak buat itu lagi..arghhhhhhh!!!!...

Di kala inilah..
Perlunya kita selalu balik semula kepada Pencipta kita..
Bila kita sedar, kerana apa kita hidup..
Atas jalana dari siapa kita hidup..
InsyaAllah, sesukar mana kehidupan itu..pasti akan dilalui dengan ketenangan..


Huhu..mimi pandai la cakap, tetapi hakikatnya, mimi pon dok terhuyung hayang lagi ni.. Baru keje,tak sampai lagi semiggu, lagi 2 hari nak cukup seminggu, muleeeeee dah rasa macam nak pinjam kuasa sesapa yang tak guna tu, meh bagi kat mimi pakai meh..hehehe..


Time nilah teringat mak..
teringat ayah..
teringat adik..
teringat opah..
teringat kawan2..
teringat semua kegembiraan.

dan sekarang kesunyian..huuuuu..
Bertabahla mimi, bak kata ayah, mula2 memang la ase janggal, lame2 nanti, tak delah ase sunyii, lainn...huuu..baekkk, angguk dengan penuh kepasrahan..

emm..rindu kome taw.. T_____T



5 comments:

delarocha said...

sentiasa ingat pada Dia

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

bekorban kepadanya :)

maszull said...

assalamualaikum mimi...sentiasalah percaya pada diri yg semuanya akan berjalan dengan lancar...:)

[sutera kasih] said...

aimi okey ke?huhu

pengemis Cinta~ said...

sabor..