Tuesday, February 7, 2012

terima kasih cek mut!

Bismillahirrahmanirrahim..




Selamat potang!
Selamt sore!

selamat!
selamat!
selamat!


Okeh, mimi tak nyanyi nasyid ye.heee.. Mengucapkan selamat buat semuanya, walau dimana berada kan. Lameeenye tak jengah kome, pe kabo kome gamaknye ye?huuu.. Mimi sendiri tak tawu bile mimi dapat jengah kome semula huu.. Maaf sangat2 taw =.=

Tinggalkan mode tacing2 kejap, huuu..

nak cite ni..
Huwaaaa..pepetang tadi, menjalankan kegiatan membanteras tentera2 tanah, yang dilakukan secara besar-besaran.Ngee.. Memandangkan musim panas sudah mule mengusai cuaca di tanah air kita, malaysia, makanya, segala tentera dalam isi perot bumi pon keluarrr..heee..

Ekceli mimi kat umah opah ni.. Upsss! terbocor rahsia sikit.heee..

So, apa yang dijalan kan?
1) menye pray segala ceruk dan lelobong perkumpulan2 cek mut2 (cemut) sampai 2 botol ridsect yang beso habis ye..errrr..
2) men vakum segala telur dan rumah mahupun istana yang bakal siap tapi telah dimusnahkan oleh cek mimi, hahahahahahah (okeh, gelak jahat kejap )
3)  dan last sekali, menabur bijirin2 sihat (err..kang ade salah paham, bijirin = ubat penghapus semut) di sekitar lelobang  atau pon tapak2 perkumpulan cek mut2


Fuhhhhhh~~.

phiuhh..phiuhhhh..
kerana cek mut2 , mungkin beberapa kelo kalori mimi hari ni dah hancur.hehe. So, sebenanye, cek mut2 ni bagus jugak kan?


Dalam kesebokan mereka membuat rumah, membuat istana segala bagai kat dalam rumah opah ni, mereka sebenanye menggalakan mimi supaya turut bekerja kerasssss, jangan dok goyong ponggong dan kaki jek kat rumah, jangannn memalasssss..ngeeee ;D

cek mut2 tu umpama ------> Kerja!kerja!kerja! hoiittt, jangan nak terbongkang jek!!!

hahaha..kan kan kan?
Betol dok? Kalau lah cek semut tu tak de dalam dunia ni, haru biru jugak kot. Buah tak maneh, tak de pennggemburan tanah secara organik, manusia makin malas, manusia makin obessss, manusia makin tak reti nak jaga kesihatan, dan sebagainya... ;)

So. cek mut2, tak tawulah kome dengar ke idok luahan hati ni, walau pun kekadang kome ni merimaskan saya, saya tetap nak mengucapkan terima kasih kepada kome! kerana kome, saya berpeluh, kerana kome, saya tak duduk saja dalam rumah, dan kerana kome, membuatkan saya belajar dengan alam, dan kerana kome saya menghargai kebesaran-Nya dalam tiap2 hak milik penciptaan-Nya.


terima kasih Tuhan!

terima kasih cek semut! ;)


16 comments:

Teenager Housemaid said...

cek mut vs cek mimi!
teehee~

JIJI YU said...

ko reti ke nasyid2

HARITH ISKANDAR said...

lik kg kene wat keje kmpung.cepat g tebas tebas kat depan tu, pastu bakar sampah pastu g mnum ramai2 air kelapa.besttt :p

Faaein Talip Roy said...

cek aimie dok halau semut ka.. hahaha

cian depa.. XD

eh.. lama tak singgah sini.. dah keje mana dah?

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hmm lepas bca ni, i have to agree yg semut memang banyak fungsinya :)

Gary Asip said...

hahahaha... che mimi pemusnah sarang mut2!! hehehe... ganas3..

maszull said...

assalamualaikum mimi...kesian nyer semut2 tu...:)

faridah nazurah said...

haha kesian geng coolblog ni kena berperang dgn cek mut.. hahaha gunalah SHIELTOX.. kompem ilang terus.. kahkahkah

FarhanahAdzlan said...

hahaha..kat rumah saya ni xde cik mut..ada cik ti adalah..tp sumer tu kerja kucing..kucing saya yg kurus..hahaha=)

mas saari said...

samalah, akak pun tak suka cek mut ni...kalau nampak mesti nak benteras habis-habisan!

KaK LimAh Si SupiR said...

kalo dok kg p0n, msti kaklimah keje dok bertempur dgn cek mut jgk :P

EyqaLuvender said...

...dan tamatlah riwayat koloni semut berhampiran tmpt mimi...hehehe

.........cP~ said...

Buat masa ni semut belum bersarang kat rumah lago. Tak tau la kalau tak perasan. Huhu.

Iffah Afeefah said...

cek semut pon bole opah

Kaca Lensa said...

hhaha.. cek mut di sana di sini berbeza seleranya.. di sini seperti biasa mengharungi air masak.. =)

Ezad Skytech said...

geram jugak kat rumah ni ada je semut..hee~