Saturday, February 4, 2012

Rindu itu dari Tuhan

Bismillahirrahmanirrahim..




Selamat separa malam semua ;)

dah makan?
minum?
dah colat bagi yang beragama Islam?


dan..wat pe tuu?kikiki ;P



Heee...exam tadi cam mane? grrrr..Tak taw lah..Berserah kepada Tuhan la...Sama ada ber rezeki ke idok,heee, yang penting, tetap jugak keluar dari dewan exam dengan gumbira dan tak sabar nak jumpe opah dan makcik, nak balik rumah cecepat, dan nak tito..hahaha :p

(ade ke cenggitu kan...huuuu =.= )

Rindu!
ye..rindu semua!

iyeee! Rindu itu satu anugerah. Anugerah yang terkandung bermacam-macam isi tersirat disebalik nya. Kome perasan tak?  

Sekarang ni, tengah hangat rindu ku..
kepada ibu ku..
ayah ku...
dan adikk ku..

Bila kita rindu kita buat apa?
teringatttt je kan...
detik2 kita dengan mereka..
apa yang selalu kita buat sesame..
apa yang selalu kita bualkan sesama..
rindu mak dok membebel walaupun pedih tinge..
rindu ayah dok buwat muke blurrr bile kita potpetpotpet..
rindu adik nak bergaduh manje..
segalanya teringat..
zsupppppp!
otomatik, no lagging langsung bile dah sampai tahap rindu..

Diam tak diam,
kita sedar,
kita ingat, 
yang tanpa mereka, kelam lah hidup kita..
tanpa ibu dan ayah,
kita tiada di dunia ni..
tanpa adik beradik, sunyi juga hidup tak berteman dari kecik..

Kita mulai berfikir dan berfikir..
Kita mulai sedar..
Akan tanggungjawab kita sebagai anak!
mulai bertekad!
Iya..aku harus..aku harus menjaga ibu bapa sampai bila-bila sekalipun..
ya!
segala-gala bermula dengan erti rindu itu..


JIka Tuhan tidak memberi ehsan-Nya supaya hati ini merindu..
Kita sama sekali lalai dengan tanggungjawab kita sebagai anak..
Sebagai manusia yang harus mengenang kembali jasa ibu bapa itu..
Subhanallah ;))

Manisnya rindu itu kan?
Ehsan Tuhan, yang tiada nilainya untuk seluruh hambanya yang sedang hangit merindui sesiapa pun...


Buat hati yang sedang hangat merindui sesiapa pun..
Sedarilah..
Tanpa ehsan Tuhan itu..
Mungkin hati kamu itu sakit!
Sakit kerana tiada perasaan..
Tetapi..
Allah itu.. Tuhan itu Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang..
Diterbitkan rasa rindu itu..
Agar hati itu menghargai..
Tiap detik dan waktu..
Agar hati itu terketik..
Menjadi manusiawi yang menyedari tugas mereka sebagai manusia itu..
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..


Terima kasih tuhan atas rasa rindu ini! ;)



10 comments:

FasiHaH SupiaN said...

ya...sandarkanlah rindu itu pada DIA...

syarifahsidrus said...

rindu padaNya. insyaAllah..

mas saari said...

kalau takde rasa rindu kita tak akan mengingati kan...

Zahirah Dzulkifli said...

Saya selalu rindu nak balik rumah bila duduk kolej walaupun dikatakan setiap minggu balik. Hoho. Boleh pula kan? ;)

Gen2Merah said...

rindu kepada Rasulullah saw memang satu kemestian..

salam Maulidr Rasul 1433H buat semua muslimin dan muslimat.. banyakkan selawat dan salam ke atas nabi junjungan besar kita

msredcheesecake said...

Rindu sgt dgn dia.... Terasa sakit pulak...

[sutera kasih] said...

terima kasih Ya Allah atas kurniaan nikmat rindu ni :)

KaK LimAh Si SupiR said...

rindu seseorg :P

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

bagi cokelat?

berikan rindumu kepadanya :D
salam maulidul rasul :D

fathiahRAIHANA said...

rindu kami tak ? :D