Friday, February 24, 2012

dikala keseorangan

Bismillahirrahmanirrahim..





tak de watermark..huuu..sebab kat laptop kompeni



Disebabkan semua orang dah keluar, dan tinggal cek mimi sowang je terkedek2 dalam opis, maka, digunakan sesi untuk mengshot gune kamera bukan dddsssslllrrrr, hehehe.

ohhh, apakah itu?
itulah plan2 drawing yang sedang ditelaah oleh cek mimi dikala assist bos2 beso kat atas dalam membuat projek, pembinaan Sub station di KLIA..ngeeeee... :)

Kadang2 apa yang kita nak, apa yang kite belajar, takkan sama dengan apa yang akan kita lalui untuk kehidupan. Misalannya;

Mimi ni belajar sekolah amik mekanikal. Sampai U, tukar, pi Elektronik perubatan. Dan tetibe keje, pi masuk pulak Elektrik Kuasa. gagaga.. Dan memang banyaaaaakkkkk sangat mende baru akan dipelajari dalam setiap hari. 

So, bile pikir2 balik, nilah sebenarnye kehidupan kan. KIta akan terus melalui nye samaada kita mahu atau tidak. JIka mahu, kita akan strive sekuat yang mungkin, dalam kita dok menangis, dalam kita dok putus asa, dalam kita kecewa..

JIka tidak mahu pulak, kita akan membiarkan orang lain yang membuat keputusan untuk kita. SO, nak tak nak, kita akan ikot kehendak mereka yang telah memilih bagi pihak kita..

Jadi, jadi dan jadi..heeee. walau apepon datang, kekalkan tahap kepositifan di tahap yang paling tinggi dalam diri. Datang la macam2 mana pon, U can DO  IT!! Sebab ape? Sebab TUhan dan ceritakan dalam surah Al-Baqarah, ayat berapa, mimi pon dah lope, maafkan mimi ye,

Kita takkan dibebani sesuatu yang diluar kemampuan kita. So, Dia yang already know, dimana level kita, takkan sekali2 menghukum, membebankan hamba2nya dluar kemampuan mereka..so, kene yakin itu!

Jommm pi solattt zuhurr ;)




12 comments:

Azeelia Azman said...

lia pun skrg tgh blaja elektronik perubatan. hehe.



happy working akak :))

Unknown said...

kalau diberi beban tu, maksudnya DIA nak kita blaja something new la kan :D

diya said...

takpe kak mimi, pelbagai ilmu dapat. kerja molek2 :)

maszull said...

assalamualaikum mimi...bersyukurlah dengan apa yg dikurniakan pada kita kan dan lakukn sesuatu itu dgn sabar moga akan sentiasa berjaya...:)

.........cP~ said...

Beruntung dan bersyukur dapat kerja. Saya masih bingung fikir soal kerja. Tak tahu nak buat keputusan yang tepat.

Unknown said...

wahhhh dah dapat keje ye....alhamdulillah...

Kakzakie Purvit said...

Dulu kakak pernah kerja bergelumang dgn drawing macam mimi tapi dah lama kakak tinggalkan sykt developer tu. Sekarang sesekali saja kakak pegang drawing. Mimi punya line sama dgn hubby kakak...

kura said...

dari meki, ke elek, pastu tetiba masuk elek kuasa. amboi... hebat akak ni. hehhe

Unknown said...

kak ngh pon cmtu

keje harusla jd cikgu

tp cikgu ape tatau

Anonymous said...

Yes. everything. He knows the best sis.;)

Elly Jade said...

oppaaaaaahhh
serius coooolll keja opah ni.hehehe
suka sangat
nmpk kertas
pastu nmpk air neskepe
eh neskepe ke tu.
all d best opahhhh

mas saari said...

apa yang terjadi dalam hidup kita ni telah ditetapkan, jadi cuma kita je yang perlu corakkan ia supaya menjadi satu kehidupan yang sempurna...