Sunday, July 24, 2011

diMana ada JalaN disiTu ada HighwaY

BIsmillahirrahmanirrahim..


dok tengok2 cite yang seakan2 cite tu tengok cek mimi, tetibe nak share keinginan saya satu ari nanti~ eceeewah..hahaha,
hari tu cite saya trauma sampai x bole nak bawa moto balik
TAPI!
ha..
ada TAPI nye
hehehe..saya berbesar hati untuk mencube:

SUPER BIKE or ape2 la yang macam superbike!

hehehe..(bakal suami! sile prepare diri dengan superbike!hahaha..kiki..ni nak pesan awai2 la kan..kot la ne la taw..insyaAllah, bakal suami terbce entri ni..hehehe)

kiki, tapi sebenarnye nak cite pasal nih, tertarik dengan budaya ini, yang agak masyhuuuurrr la gak kat Tanah ayo saya ni, Malaysia. Saya sangat mengaguminye, dan mungkin gak x sedo, kebaikan di sebaliknye. heheh

penah dengar Kembara Makhota Johor?

huuu~ amatla teringin nak join mende ni..tiap2 tahun, diketuai, dulunye Raja MUda, tapi sekarang dah Jadi Sultan johor, akan mengetuai konvoi ni..
yezzza
perkara yang saya maksudkan adalah KONVOI!
x kesahla, moto ke keta ke..~ huuuu... Sedo x sedo, mende ni menekankan aspek

 ~KEMASYARAKATAN, yang muda disayangi, yang tua dihormati , sampai Sultan pon g dukung2 anak2 kecil kat kampung~ sangat la bes!~ walaupun saya bawah naungan perak..hehe..tapi saya amat Salute JOhor tang nih!hehe
sile KE SINI untuk lebih lanjut ye!






~ no istilah REMPIT2 ni, Polis pun bagi lalu jek, sebab deme tawu konvoi moto ni berhemah, owang mesti respek punye la =_=










 ~ dengan Konvoi ni, aspek HATI2, aspek Keselamatan adalah menjadi perkara yang wajibulGhunnah! tengok ah sape yang Lead, mesti owang2 yang dah sangat PRO tentang moto dan kete ni..MArsyall kot =p



~ berkongsi pengalaman nak handle robot masing2, so x yah susah2 nak kene tipu kat kedai ke ape...otai2 ni sedia tolong punye!



~ tambah link member2 , ramai kawan kan bes!!


waaaa, beskan!
hehehe..x tawu lah kome~ tapi saya yang kaki x sampai nak jejak tanah bile naik moto nih,hohoho...mang teringinnnnnnn nak join nih!
huhuhu..
gambo2 ni milik kawan baekk saye! saye curi jap..hehehe. tapi dah minta izin dah..heheh..ni ye antara fziannnnnz yang join konvoi fziannnz le..huuu..macam2 tempat dah die round, huh! sungguh jeles!
hahha...(kawan baekk, sile amik port ye!hahah)




ha..x yah nak peace2...ngengade jek gambo nih bg owang jeles..hahaha
huh!


kikiki..

kome suke x?

=.<


8 comments:

Fasihah Supian said...

waaa sy da trauma dgn motor...hoho

aamalinaazman said...

@ FasiHaH SupiaN:
waaa
saya ponn!
tapi saya beGEDIL!
hehehe =p

Juwita Afifah said...

Saya x pandai pon naek motor. Naek beskal pon failed, apatah lg motor. Hehehhe. Tapi macho lah kalau tgk lelaki bawak motor besar. Hihihi.

Salute jugak Sultan Johor, walaupon saya org Perak. =P

Perak kat mana Aimie?

aamalinaazman said...

@ Mrs. Farhan:
hayoo..
hampir same nih!
hehe..x pe..bole lagi cube kan?
hehe..macho eyh..kene gtaw kawan saya nih..hahah

perak kat gerik..farhan?

Juwita Afifah said...

Takot dah nak cuba. Hehhehe. =)

Perak kat kuala kangsar. sekarang kat umah kakak kat tanjong malim. hehehe. oohh, gerik. sepupu saya tinggal kt gerik dulu. =D

aamalinaazman said...

@ Mrs. Farhan:

heheh..x pe..tunggu owg bawa jek eh!heheh

aiyaaak~ kole ke..dekat jek la..sejam jek dgn gerik..hehe..selalu gak dok p ha..beli apom yg gomok yg ade satu jek kat kole...hehehe..

lo..yeke..heee..ni mest entah2 kenal..hehehe =p

Unknown said...

bahaya bawak motor sekarang ni.. 2-3 hari ni banyak betul fatal accident melibatkan penunggang dan pembonceng motor..takottt..

aamalinaazman said...

@ Rai :
hehehe
tulah
macam2 mane pon..hati2 tu pntg
jgn la nak merempit x tentu pasal kan =)