Wednesday, July 27, 2011

MalaYsia Ku

Bismillahirrahmanirrahim..


ahahhahhaha
kahkahakahkaha
wahwahawahawah

"elooo..can i take picture wif u"
"uuuuu..of cos..come2.."
wahwahawah...

huuuu..sambil bergelok beso nye aihhh~ upss, saya bukan artis, so bukan saya la yang berbual kek ateh tu..heee.. Tu perbualan warga malaysia yang berbangsa cine nak amik gambo dengan pelancong korea yang asek dok gelak je sampai muke makkk aii cam kene simbah cat merah~ huuuu..
~pehhh, suasana restoren kampung nelayan tadi begiitu lebat dihujani dengan pelancong luo dan tempatan. Saya x tawulah kalo orang korea tu artis ke ape kan sampai owang cine tu pon nak amik gambo sekali dengan die, sambil terhincut2 hiphop deme dok gelak. Gelak pasai apo pon x taw la cek..~heeee..
Restoren sipot aka seafood nih, mang x penah hilang dengan customer2 nye..yela.~owang mai sabah ni , opkos la nak makan seafood segaq nye kan..
begitu juga lah dengan kami(walaupun dah jadi penduduk tetap kan..hehehe)..sambil makan sambil menjamu mate dengan tarian2 kebudayaan Masyarakat di Malaysia, khususnye masyarakat2 di sabah la..ha..siap soh owang volunterr sumpik belon kot~
 hoo..dengan segera saya makan dengan khusyuk..kikiki~ 
takot2 nanti saya plak kene tarik soh g sumpik belon~ bukan belon nye kene sumpik, owang yang dok lalu lalang kang disumpiknye..hee~ tangan x dibedung..cam tulah..kiki...

dalam kemeriahan owang ramai2 tadi..terpk:

malaysia yang kecik ni..ramai owang datang kan..
nak compare dengan negara deme yang dasat2 tu..
ish2..
saya harap ini berterusan,,
tapi hati kecik saya cakap
saya rindu kedamaian Malaysia yang dulu
emm..
risaunye la..
huhuhuhu
tapi tangan ni terus gak capai mende alah ni sambil korek2 ha..degil beno x mo kua...x nak bagi saya makan kot..hohoho..tapi saya x putus ase..korak selagi boleh....
tawu dok apo bondo?
heheh

jeng2..
.
.
.
.

.






taraa!
cek sipot!
sedaaaap weh
hahahah
cicah dengan sambal die
pehhh~mesti kome nak
hehehe
ni cilop bawa balik shell
sebab nak tunjuk kat kome ah~
heheheh


"kami lah 3 beradik yang telah ditelan oleh cek mimi!"

heeee

erkk~ alhamdulillah...






10 comments:

Freaky said...

malaysia sangat istimewa dan menarik. sbb tu ramai datang :D

AzatLazat said...

what?siput tu boleh makan ke?
hahahaha

aimie amalina said...

@ Freaky:
betol!
sebab tu antara salah satu destinasi yang sgt popular kat dunia!


@ AzatLazat:
boleh la
heee..dah selamat dlm puyot..hehehe

Kaca Lensa said...

oh bleh ek.. nant g sabah nk tryla mie!! hehe.. xdape mie, saja2 jek.. =)

Bidadari Syurga said...

ditambah dengan keramahan dan kesedapan dalam makanan yg pelbagai... huhuhuhuhuhuhu... kerang bakar paling menosok kalbu.... perghhhhhhh.... jom pekena kat jeram?

aimie amalina said...

@ Kaca Lensa:
bolehla titi!
jom2 mai..heee
yela tu..x de pape2 x de pape..huhuhu



@ Bidadari Syurga:
ayoooooo
akak nih
wat saya teliuq aih..
jom kak!

aiman said...

malaysia best.. tahun melawat tokai 2012..

aimie amalina said...

@ aiman :
tokai?
apakah?hehhehe

NA said...

Siput ni memang popular kat Sabah. Terima kasih yer Mimi membuatkan Kak Wina terkenang ketika menjamu selera di restoran makanan laut di Sabah.
Memori tul. Masa tu pertama kali makan. Mula-mula ngeri takut nak makan tapi dah makan rasa ok pula :)
-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA :
heee
same2 kak
sedap an..hehehe...mule2 cam gerun pas tu ketagih..hahaha =p