Friday, July 22, 2011

2 taOn daH

BIsmillahirrahmanirrahim..


Walau lebih 2 tahun ini berlalu, tapi mende ni masih jelas, terang dan nyata, x yah pakai torchlite, mang sampai bebile mesti ingat mende ni. Bile tiap kali tengok, tiap kali teringat. Kalo ilang pon, kat dalam celah2 urat, celah2 neuron pale ni mampu mengekalkan keabadian cite ni disini..
emm.. mase tu dengan membe+adik kecik nya, naik moto nak g Carefour, nak beli2 barang sikit. Tapi sebelom tu, ingat nak g mengeteh (tawu dok ape tu? hehee, g minum teh la kat kedai mamak) Tapi moto tetap melunjur nak g Carefour dulu. Oklah..
Pas beli2 barang sume, odw nak balik, emmmmmm.. aduhai..ni la part yang akan selamanya tegar x mo bergerak dok dalam pale ni..

oKeh, bertenang mimi..hehehe..

odw moto yang kawan saya bawa ni masuk ke simpang, tetiba..

dommmmmpssstthuuuuuudduuuusssshhh..


sumber: Google


kete belakng x dan nak brek dah langgar moto dari belakang. Pe lagi...saya yang dok belakang ni, jatoh dan terseret agak jauh, 100 meter cam tu.. tersorong kedapan, dibawa moto..
masyaAllah, sakitnya, Tuhan je yang tawu.. Kawan saya dan adik nye, jatuh hempap dek moto yang dah tersorong ke depan..
Syukurlah, orang yang laggar tu, tolong saya papah, bangun, sebab jalan besar kan, Tkot berlaku kesesakan..
Masih bersyukur, saya tak digelek mane2 kete ke moto ke lori ke..dan helmet masih dikepala..Alhamdulillah..
Kesannya, keadaan pinggang sampai sekarang masih tak sempurna, parutan besooooo, melekat selamanya di lutut dan tangan (huk3, jatoh saham.. T__T)
dan sepekara lagi..
Sampai sekarang, keluarga saya, x penah tahu hal ni..huhuhuhu..Takot sangat nak cite..
(mak, apak, maafkan ina..huhuhu). Kesakitan hanya ditanggung sendiri. Pas baik tu, baru nak balik rumah,Mujurlah berlaku mase cuti sem..
Dan sejak tu..tetibe x reti dah bawa moto..
huk3
T_______T


10 comments:

zureen said...

trauma?

aimie amalina said...

@ zureen:

huuu..sesungguhnye begitulah..=(

Iffah Afeefah said...

ermm fobia le tu

jangan la cm tu

tp serius tak ske bwk moto

rayne rawt rawt said...

rawt rawt masa darjah 4 pernah kerete rempuh . tengah kayuh basikal balik kelas malam dekat sekolah ..

tapi kalau kes aime nihh .. trauma tuu .. dasyat lagi kot .

http://inibelogterabor.blogspot.com/2011/07/register-fantasy-primier-league-season.html

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:

huuu..tula..x mampu dibendung dh ketakutan ni..huhu





@ rayne rawt rawt:

ayoo~ ni kes lag dasat tapi tula..takot lebih selubungi..hehehe

AzatLazat said...

alhamdulillah allah masih sayangkan cik aimie

erm patot la mak tak bagi ambik lesen motor,dia tau risikonye lebih tinggi.nak buat macam mane.sabor aje lah.huhu

siti kektus said...

siyes ke parent tak tau g ni? pandai betul simpan rahsia.


aish, lain kali elok2 bawak moto tu.


kite lagi suka bawak moto dari kete. senang nak cilok. ^^

aimie amalina said...

@ AzatLazat :

huu..tula, alhamdulillah..tula.mak cam tawu..soh amik lesen kete jek..huhu




@ siti kektus:
huu...seyes kektus..huu...nak wat canne..nak idop..kiki..tula..tringn nak bawa tap takot..=(

Abang Stalker said...

uish..x elok cmni.kne bgth depa ibu bapa.

kang da jth saham..aih...kne tolak 1K ni duit hantaran. ;P

alhamdulillah x de pape.

aimie amalina said...

@ Abang Stalker :
huhu..takot =)
aiyaaakk~
xpe..x kawin dgn abg pon aih..hohoho..
alhamdulillah =)