Sunday, July 24, 2011

kaliMah itu sangAt DASYAAAT!

BIsmillahirrahmanirrahim..


tadi kan seharian kuo bersopin2..heheh..anta adik g piano..tunggu sat 30 minit, so, dalam kol 10am-530pm tadi kami ber-3 berada diluo kawasan luo wilayah rumah la..heee..peh...mang patah kaki cam ni kalo ari2..tapi boleh kurus..~hahaha.sebab baaaaaaaaaaaanyak gile omma bawa jalan~ ikot jela =p

okeh..dah sopin2 tadi, g la makan..almaklum, perot berdangdut asyik3, ber keroncong JOOOwOOO, makanya, makan la kami..makannya, di tempat yang dirahsiakan..heee.,.sebab banyak no makanan la kan..ish2...saya yg sedia gomok ni bertambah gomok la cenggini..
huhuhu..dok x lame..pas dah merasa pelbagai jenis juadah makanan tu, tetibe mak cakap cam ni..

" eee..deme tu nye lalu makan..mak tengok dari2 tadi lagi dok menambh makanan..x kenyang2 ke..yang kite ni dah macam hape dah ha.."
" tula mak...dah serender dah..ni dalam x makan nasi dok kenyang ni.."
"tulah.beza nye kite dengan deme.."
"nape.."
"yela..kite makan bace doa, paling laju kalo lapo beno pon, mesti bace bismillah.."
"emm3.."(sambil hanggok2 pale ni)

sumber: Google




see!
 betapa beso nye kesan kalimah itu..
walau sekadar "Bismillah"
simple je kan?
tapi sebenarnye, membawa epek yang, fuhhh~ x de sape dapat sangkal!
seolah2 perot ni dah dkunci supaya x menerima lagi makanan yang ada..
cukupla dengan perkadaran yang termampu..
sederhana kan lebih baik?
bak kate owang dok iklan kat tb tulah

berhentilah makan sebelom kenyang~

selebihnye sume atas dorongan, gedik2 si SaTan tu..
ish2..
so..papepun,
paling2 malas kome pun,
mulekanlah dengan Bismillah
kalimah agung, penyantun Jiwa menemui Pencipta ~ =.<





8 comments:

Ana Aishah said...

bukan setakat makan je,setiap perbuatan kita harus dimulakan dgn Bismillahirrahmanirahim. InsyaAllah :)

cik pip said...

betul2..:P

suka pic tu..:)

aimie amalina said...

@ Ana Aishah:
betol!
papepon kene mule dengan Bismillah =)



@cik pip:

heee..suke juge! =)

FasiHaH SupiaN said...

betul tu...xbaca tu yg xkenyang2....

Mrs. Farhan said...

A'ah kan. Paling lahap tahap kebulur pon, mmg takleh tinggal ungkapan Bismillah tu. =)

Kalo x, makan berkongsi ngan Setan la jawabnya.

aimie amalina said...

@ FasiHaH SupiaN:
betol!
asek dok maaakn jek..huhu




@ Mrs. Farhan:
kan?
hehehe..sungguh dasat kalimah tu..heheh
kene ingat nih!hehehe

sleeping_maniac90 said...

kdg2 kite tlupa nk bca bismillah... opppsss... lpas nih kne ingt sntiasa..
xnk kongsi mknn ngn setan...

aimie amalina said...

@ sleeping_maniac90:
hehehe
ingat2
nanti dok sebelah die..hehehe =)