Sunday, July 31, 2011

TaNpa diseDorI

Bismillahirrahmanirrahim..


~huuu..sambil2 tengok awekku pontianak ni..saje la nak menggatalkan tangan yang x gatal nak menaip..heee
emm..betollah, bile jadi blogger ni, mimi ase kekadang mr.brain ni ligat berfikir, bukan la nak pikir sangat pasal nak tulih ape tapi mase tengah "smart tag" pon tetibe terase betapa hidup ini semuanya adalah nikmat, okeh ce tengok pekara2 asa yang kome wat ari2 ni:

1)makan
ha..kalo x makan x bole nak hidup, x boleh nak wat ape2..x larat nak tekan-tekan keypad ni nak taip kat Kerana Lily nih~ =)

2)minum
haruslah~ 70% daripada tubuh badan manusia perlukan air untuk bereaksi dengan baek..ann2..

3)nangis
wuiiihhhh~kalo x de nangis, pehh~ dah lame pecah lubang jantung nih..asek dok pekop dalam jantung~so..penting nanes ni~ dapat wat ilang toksik dalam badan gak emm3..air mate adalah rakan kariB saye!heee

4)marah
huuu~ nikmat yang penuh dengan bisikan2 si satan tu, heee tapi bende ni kene ade! sebab, kalo asek kene pijak dengan orang, kome lalu ke? takkan~..so gune nikmat ni baek2

5)ketawa
weeee~ suke ni! awet mude!hahaha, tapi boleh jadi kelam mate juge~ so..ketawa pada2..ketawa buat hati pon senyum hingga ke tinge ^_____^


6)Masam
eh~ perlu lah..makan bende masam mesti muke kerut2 cam nuget kan?eh..nae cakap pasal makan..hahha..ye2 sok pose..x leh makan..so masam penting supaya~hati takkan jadi kecut jek~ kenelah diekspresss kan tapiiii pada yang betol!

7)kucai or berak or smart tag!
weee, kalo dok ternak lame2 mentega tu dalam badan,alamatnye  bawu pekung ah rumah nanti!huuu..nanti x bole nak makan mende lain plak, pas tu saket2 badan sebab mentega dalam badan dah bertukar jadi peanut butter, ha..nikmat kan? =.<


8)pancaindera dan kekerapan pancaindera bergerak
weee~ nilah nikmat paling bahagia~ kalo lima 5 pancaindera ni kaku+lesu+tuyu+layu~ eemmm...kome pun tawu kan jawapannye, huuu~ so..tiap kali sume ni bergerak tiap kali tulah nikmat, sebab dapat buat macam2 bende,lebih dari 1 perkara mende kome akan buat setiap hari kan? huuuu..gune sebaiknye!

9)solat
~ uihhhhhhhhhhhhh, ni kalo nak ulas ni, x tawla cek..satu entri sampai esok pon x abih~ do it, feel it! sume rase ade dalam itu =)
subhanallah~

10)syukur
~ni mungkin yang kite sedo ataw x sedo~ tiap kali lafaz alhamdulillah diucapkan~ tiap kali itulah, nikmat itu akan dirasai sehingga ke penghujungnye..
contoh: dapat saho dengan telur mate+nasi putih+kicap=alhamdulillah~ insyaAllah, sepanjang ari pose tu, perot akan tido dengan lenanya, x de bunyi2 ngigau grerukkkkkk..heee~ try taw!


 Sedikit sebanyak nikmat yang kite selalu dapat tiap hari, tiap nafas ni masih inlibe dengan tubuh ni~
pendek kate:

dari sekecil2 zarah sehingga sebesar2 jasad dibumi adalah nikmat!
so
hargailah nikmat  Ramadhan yang menemui kite kali ini~




13 comments:

AzatLazat said...

eh ada awek rupanya, pontianak pulak tu.hahahaha

owh selalu nangis rupanya..dah lama jugak tak nangis ni.nak join sekali.huargghhhh

kucai or break or smart tag je ke?touch n go takda?eyywwwwwwww

nak komen semua tapi tak larat.hahahah

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
hahha
gua ada awek, lu ada?
hahahha
yes!i am!huhu..x pe2...saya paham..owg poyo mang cam tu
=)

AzatLazat said...

sapa poyo?cik aimie memang la poyo + koya.ahahaha guro2

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
nahhh
spekin german+kelate pulokkkk
xpe2
sok kan pose..
emm3..saya bdk baek =)

sergeant keroro said...

hehe, yang dua dari belakang tu tak boleh tinggal :)

AzatLazat said...

amboi.agak perasaan disitu.hahaha
ok2 esok pose.takmau kaco2 orang dah..(berlalu pergi meninggalkanmu sendiri)

hahaha

aimie amalina said...

@sergeant keroro:
heeee
bagus pakcik alien!
>____<




@ AzatLazat:
nak wat canne..dah hakikat an..
ngaku jelah =p
ha..jalan leklok..
jth bangon sendiri =p

mr.ninja ^___^ said...

legaaa..bru lpas 'smart tag'..laju skit..kikikiki

p/s:kalau x'smart tag',kucai,bdn leh sakit sbb xbuang..tnye sape yg ade buasir,kompem nk smart tag sakit..

'BUANG TAIK KT TMPT BETOL,JGN BUAT TAIK KT ORG SUDAHLA..SLMT BERPUASA'
^_____^

Cik Sara said...

hahaha..akan pergi membeli..sabau ye.. Bila balik perak?

Bidadari Syurga said...

akak dah lama tak nanes.... dah kering... hehehehehehe.... yg lain tu ada... masam belum lagi... bersyukur tu ya.

aimie amalina said...

@ mr.ninja ^___^:
alhamdulillah =)
dapat 1 nikmat ye ninja.
heeee
suke ah tu..hobi ann!
kiki
hamboiii..besaq tulisan..heheh
semalat pose ninjachan!
>___<




@ Cik Sara:
weeee
cepat taw!
hehehe..insyaAllah 27 ogos ni =)



@ Bidadari Syurga:
weee
aiyakk..sudah kering?
~alhamdulillah akak =)

FasiHaH SupiaN said...

semuanya ada fungsi tersendiri...

aimie amalina said...

@FasiHaH SupiaN:
betol!
tula indahnye manusia!