Wednesday, July 20, 2011

nape..

Bismillahirrahmanirrahim..


Mase tahun 2004 dulu, kami sungguh baik, mang kawan yang baek, akrab gile.. Walaupon die sangat panjang dan saya sangat pendek, saya dan die dah macam apom dengan kelapa, kene makan sekali baru sedap an.. =.<
 Walau time tu saya dah jadi pengawas, kene tuko g dorm lain, persahabatan tu x penah berubah. G prep sesame, g sekolah pepagi sesame, g makan sesame, g solat kat surau sesame, die g bilik saya, saya g bilik die. Mang rapat gile. Sampai owang cakap.."mana lagi sowang..selalu berdua.." kalo nampak kami salah seorang jek. Mungkin kami sama-sama budak baru kat teknik. Saya masuk dulu, dok x lame, die masuk pulak. Em..bes sangat.. kalo gadoh pon, esok pagi, ye datang bilik "mie, nape wat aku cam ni.." sambil nanes2, terus peluk saya. Sungguh cam adik dengan akak.. Keakraban tu x mampu disangkal lagi la senang cite.
 Dok x lame, saya plak tetibe jadi posmen kepada die dan classmate saya(lelaki), dorang dah start cintan2..heee..saya pon baek dengan lelaki tu..Yela..kami ber 3 sume dok gerik. Senang cite lagi sekali, kami ber 3 mang baek..
PAs spm., masih baik lag.. masih kontek2..masih macam dulu..G beraye sesame.. DOk x lame..saya dok matrik..die dapat poli, die masih menjadi kawan karib sy, tempat saya mengadu sebab tiada kawan di matrik.

Tapi, pas die clash dengan lelaki tu..

emm..die dah jauh dari saya..nape..emm..mang die x cakap, tapi saya tahu, die dah jauh..bertukar nofon..Dia dah x macam dulu. em...nape...Makcik cakap: "mungkin kamu pun baik gak dengan c __ _ (ex-pakwe aka kawan baik saya juge tu ), tu yang die x mo msg2 kamu dah.. die takot kamu tye pape la kat die..die segan ke.."

emmm..mungkin la kot..sampai sekarang..kami masih berhubungan, tapi x seindah 2004 yang lalu.. emm.. saya rindu die.. saya intai die kat Fb die je.. Syukur, masih berpeluang melihat die gembira, wahai sahabt ku..
dah lame x jumpe die..die balik saya x balik..die cuti saya x cuti..xpela..mudah2an masih ade jodoh berpanjangan buat kami..
insyaAllah..

 "buat sahabat ku ini, ku mendoakan diri mu sentiasa menjadi insan yang terbaik, gembira dan tabah dalam menghadapi kehidupan ini..amin.."


4 comments:

AzatLazat said...

beruntung la sape ada kawan yang baik macam cik aimie ni..
:)

aamalinaazman said...

@ AzatLazat :

hohohoho....idokla baek no azat..biase aje..cume rindu dgn die..huuu..=p

najihahfara said...

manusia cepat berubah dik..
tu la lumrah....

aamalinaazman said...

@ cik najihah :
heheh~ tulah...xpela...doa lebih baekk kan...=)