Friday, July 22, 2011

ThOught Of FridaY #2

BISmillahirrahmanirrahim..


"dari kecik makan duet kerajaan jek.."-kawan
"erk? x paham.."-saya


toinkkk!~ pk punya pk, aah kan, tapi x tawla  kalo kome kan.. sebab ape saya kate betol:

dari kecik sampai sekolah, ayah yang tanggung ,ayah keje tentera, so, asalan duet dari Kerajaan.
masuk matrik, sekali lagi dapat biasiswa setiap sem, pun duet kerajaan gak.
masuk U, sekali lagi, dapat biasiswa JPA pon dari kerajaan gak
sekarang, menjadi pengusaha ladang anggur berjaya, duet dari mak, duet mak dari ayah, masih dari kerajaan, sebab nye, ayah x pencen lagi..

phiuhhh~ kalo kerajaan x nak bagi cheq gheja gak, x tawla cheq, heee, nak tolong bayaq balik la hasil dari penggunaa duet kerajaan ni..heheeh

Tapi tu bukan men point cite ni..
 the main point nye:
 bile dapat duit biasiswa mase belajo sume tu, jujur ke diri dalam mengendalikan duet2 tu..? aiissshh~ kekadang ase sedih sebab TERgunekan duet tu kpd bende2 yang x sewajarnya...huhu..ish2..jangan ikot nih taw..hehe..


sumber : Google



Telajak perahu boleh diundur..
terlajak kata..
meh nak tambah..
hehe
terlajak perbuatan..
tiada lagi gune..
emm3
next time! jangan wat lagi..=)

Kerajaan bagi biasiswa, bagi duet kat kite suh belajo ajen2, supaya dapat berkhidmat, menjadi teladan kepada anak bangsa supaya menjadi warga masyarakat berkualiti..emmm3.. mang kene take note kan!


Sheikhuna Al-Syarif Yusuf Al-Hasani berkata:

"Sesungguhnya, kejujuran itu merupakan pintu utama untuk menuju Allah s.w.t.. Bahkan, kejujuran itu sendiri merupakan jalan paling pintas untuk sampai kepada Allah s.w.t.. Kejujuran itu juga merupakan pintu bagi amalan."


Fitrahnya,
 duet tu dari Dia,
Dia zahirkan kepada kerajaan
maka bagi kat ayah plak
so..sampai la kat kite..

soo, 
Jujurlah dalam apa jua yang kite lakukan, 
supaya kite boleh jujur dengan Allah..
Berlaku jujurlah walau sekali hanya untuk diri sendiri..


Allah s.w.t. berfirman:

"Barangsiapa yang mentaati Allah dan RasulNya, maka dia akan bersama dengan orang-orang yang Allah beri nikmat dari kalangan para Nabi, para siddiqin (orang-orang yang jujur dan benar), para syuhada' (mati syahid) dan orang-orang soleh…" Al-Ayat (Surah An-Nisa: 69)





10 comments:

FasiHaH SupiaN said...

sy suka entri ini.....sebab sy juga ada merasa sedikit duit kerajaan, dan selalu mak pesan, ingat, tu duit rakyat, dah diberi kat kita, guna sebaiknya......

aimie amalina said...

@ FasiHaH SupiaN :

=)
kan! tgk..mak pon pesan..so..ingat2 ye..=)

AzatLazat said...

kalo guna untuk kawen boleh tak cik aimie?
hehehehe

aimie amalina said...

@AzatLazat:

ayooo~ beraaat tu..hahahaha...nak buat la tu..=p

AzatLazat said...

berat macam mane tu ye cik aimie?
kalo dah ada jodoh tak elok2 lambat, nak bina masjid kena cepat2, nak elakkan maksiat.
betol kan cik aimie?
hehehehe

~~Ticer Wann~~ said...

Kerajaan bagi duit kat Ticer tak cukup dulu (sebab Ticer tak layak terima bantuan)... so tak merasa sangat nak TERguna tu.. :) hee...

siti kektus said...

selalu guna tok benda yg bukan2 . sobs.

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
kui2..ni azat ni mest nak kawen ni..betol2..x salah =_=




@ ~~Ticer Wann~~:

waa..bagusnye, hehehe, saya yg byk TERgune.,.huhu




@ siti kektus:

heeee..same kite!

Abang Stalker said...

bt joli awek..:P

aimie amalina said...

@ Abang Stalker:
ish3...apo nih..hehehe