Friday, July 29, 2011

"Contest Aku Berpuisi-Tiara Hati"

Bismillahirrahmanirrahim..


waaaa~
ngeh2..ni segmen yang petame..~ dan segmen yang agak menarik minta nih!
huuuuuuuuuuuuuu!
x delah jiwa puitis sangat..
heee
sekadar menulis dari hati untuk semua an~

jom la kome~ ne taw kome ade bakat2 yang malu2 dok dalam hati tu..heee



uhuuuu..kesat2 pale nih...nak ngarang nih..hahahah =)

untukmu mama~ Puan Norul Huda Sulaiman



disaat melahirkan kata dan jiwa ini
mungkin diri mu di kejauhan dari anak mata ku ini
walau berkali-kali ke seru namu
ku tahu..
tiada sahutan dari mu
tapi ingatan tersentuh di kalbumu menyemai cinta nan satu
mama..
walau berkali-kali mama hadir di kelahiran mendatang
tiada dua
tiada tiga
hanya satu mama yang ini..
ynag didambakan sekarang ini
yang mampu meruntun jiwa yang sepi
yang bertakhta di tiara hati ini
kasih dan cinta tidak terukir di menara tertinggi
hanya terukir bila angin datang mengkhabarkan kasih suci 
pahit jerit kristal hanya berlindung di balik bulan yang terang itu
walau dilindung berkali-kali 
tapi anak mu ini merintih
agar gumpulan jerih kristal itu
di jernihkan kembali
walau ku tahu~ ku hanya sepertiga dari tubuh mu
sepertiga ini juga menjadi mentari hidup anak mu ini
melalui jalanan sepi di setiap kelam yang bertamu dihati..
mama..
anak-anak mu ini tiada mahligai
tiada juga permata bernilai
tiada juga wang yang berjujuran di lantai..
anak-anak mu ini
mahu bergerak senadung seirama dengan mu..
mahu memapah mu di kala mu kejatuhan..
mahu menjadi tulang belakang dikala  dirimu dilanda kesusahan
moga kami selalu menjadi dedaun yang menyerikan lagi  diri mu umpama bunga seperti di taman~


huuuuu~
poloh2 pikio ayat nih..
heeee

nak tag sape eh..
heee..
saya nak tag:




bahasa jiwa bangsa~

jom joinn!




19 comments:

penaberkala said...

pergh, puisi buat mama
join jugak rupanya
good luck

aimie amalina said...

@penaberkala:
kikiki
saje2 jek nih..
macehhhh! =))

Cik Sara said...

alamak aih..
tak terpuisi kami..hohoho..

aimie amalina said...

@ Cik Sara:
kikiki
ye ke sara chan?
"diam-diam"~ lalallaa =p

aimie amalina said...

@ Cik Sara:
kikiki
ye ke sara chan?
"diam-diam"~ lalallaa =p

aiman said...

sy cuba pikiaq tengok.

aimie amalina said...

@ aiman:
pikiaq la noo
kiki =p

Hanis MY said...

wow...superb.. ganbatte ne!

Freaky said...

gud luck :D

saiazuan said...

klu mama u baca msti dia senyum lebar :)

aimie amalina said...

@ Hanis MY:
heee
bese ja kak.
maceh akak!
>____<




@ Freaky:
tanx beb!
>______<




@ saiazuan:
hehehe
kene bg bace la ni kan..
kikiki
>____<

s a r said...

assalamualaikum.

alahai.. suweet suweet..

gudluck juga ya :)

aimie amalina said...

@ s a r:
hehehe
waaalaikumsalam =)
maceeeh!

Mohamadazhan.com said...

salam sahabat puisi =)

Terima kasih atas kesudian menyertainya, puisi yang sangat menyentuh hati seorang anak =)

hargailah mereka kerana jasanya tiada nilai balas yang setimpal lagi.moga dirahmati =)

aimie amalina said...

@ Mohamadazhan.com :
wassalam=)
insyaAllah kan..
sesame lah kite ye!

Saiful Bakhtiar said...

menarik.gud luck

aimie amalina said...

@ Saiful Bakhtiar:
=)
maceeeh!

Lia-De-Pinky-Leo said...

wuish...

gud luck ! :)

~sEtAnGGi SyurGA~ aka NurHidayah Ali said...

salam alaik...
saya turut join contest ni...
follow sini..jom ke blog saya..^^ smg Allah redha..