Tuesday, July 19, 2011

37:1

Bismillahirrahmanirrahim..


" ha..ce bace petikan ni..., Perigi Cari Timba, peranggan ke 4. emm.bilangan wanita adalah dinisbahkan sebanyak 37:1 kepada jumlah bilangan lelaki. Menjelang tahun 2020 nanti ramai wanita yang akan menjadi andartu.."

hahhaha, sampai dah bole apal dah dialog ni, cek mimi hamik dari cite "321 Cinta" .hehehe, cite nye, bole la, kelako2 gak..kikiki~ mengekek sowang-sowang gaklah nengok cite ni. Tapi isu yang sebenarnye yang nak dibawa dalam cite ni adalah isu:

37:1


hehehe, seyes, saya juge riso dengan hakikat nisbah ini. (huuu..sekarang dah 23 ni..hahaha). Sebab saya sendiri menyaksikan kejadian berupa ini, berlaku dalam kalangan ahli keluarga saya sendiri. Huuu, nak wat cam ne, bukan sume mahu hidup kesorangan di hari tua, tapi ~ Dia mengatur kehidupan ini dengan lebih baik, lebih persis buat hamba-Nya kan.Dia dah menciptakan setiap hambanya pasangan yang terbaik buat hamba2-Nya..Cumenye..cam Spiderman cakap, " everyone have a choice, no matter what happend, U owes have a choice!.." mase die tengok Uncle die kene tembak dek penjahat..heee.. So, pilihan atas tangan kite, "Nak ke X nak"

 Bak kata makcik saya tu:

" x pela ina. Tuhan buat tu betol dah, dapat jage opah ni, kalo kawin, nak bawa rata riti susah, opah dah tua pun, sian kat ye..."

cam tulah kata makcik saya, tapi saya tahu, di sudut hatinye, siapa yang x maw kawin kan? ^_________________^
Walaubagaimanapun, ada suatu perkara yang menarik perhatian cek Mimi dalam cite "321 Cinta ni" .
Kekadang, jauh kite merenung, jauh kite mencari, sesuatu yang mampu menemani kita setiap hari, setiap masa, tapi kita x sedar, apa yang kita cari, apa yang kita dambakan, sumenye hanya depan mata kita jek, sehinggakan yang depan mata tu mulai ilang sikit demi sikit, barulah kite x tekejo nak mencari yang  dulunye setia menanti kita. 

sumber: Google




Walau sekecil mana pun "Jambatan" 
yang dihulurkan dari seorang buat kita,
 ingatlah, 
kerana "Jambatan" itulah, 
kita masih berjalan ke seberang sana... 
Kerana "Jambatan" itu adalah ..
tali kasih sayang dari-Nya..
 untuk kita yang dizahirkan ..
melalui seseorang itu buat kita..




No comments: