Thursday, July 21, 2011

lessOn 27

BIsmillahirrahmanirrahim..


olaaaa~ muninnnnn sunshine to alll bloggers, to ollll readers~ heeee...waaa...gigi teman nampak nye x majok lagi..oklah sikit (selamat,x yah jumpe dentist..hohoho) almaklum, kite ni takot ubat, takot doktor, takot sume la yg sekutu dengannye, heee, walau pun saya belajo medical electronic kan..kiki..

So, as usual, this morning lesson:



pahe dok hadis kat atas ni?

heeee, ye menceritakan tentang 2 pekaaraaa yang seharusnya saya dan kome2 buat hari2 la..

1) ada harta, belanjakan ke arah kebenaran =)
2) ada ilmu, tamo kudukut2 eyh, pe salah nye berkongsi, x luak pun aih, bertambah lagi ade..


bende ni selalu saya nampak mase bile belajo dulu~ bile tye ape2 soklan kat member, kekadang nye cam nak x nak je bagitawu, emm.. xpelah, owang x nak cite, nak waat cam ne kan, Tapi kite jangan p gatai nak ikot contoh cam tu..

x molek taw!

ilmu itu adalah milik Tuhan,
bukan kah lagi Afdalnya berkongsi sesuatu anugerah yang tuhan bagi
tuhan tu yang Maha segalanya  x penah langsung kudukut dengan hamba2 -Nya,
buktinya?
walau hamba-Nya x ingat Dia, x berdoa kat Dia, x soLat cam yang Dia suruh,
tapi
Dia sentiasa bagi apa yang hamba Dia nak kan..
sUbhanallah..
Sungguh pengasih Dia tu kan?
so sapelah kite yang kecit cenonet ni nak kudukut2
ish2...no2..
jangan wat cam tu taw!
like owes..
sharing is caring kan?

=.<




7 comments:

Asyieq-iN Rkey said...

owg kedekot ilmu nie tak kemane ye dak?sharing is caring..caring is loving..so sharing is loving...hehehhe

aimie amalina said...

@ Asyieq-iN Rkey :

betol! sokong 200%
heee..aiyoo..byknye sharing caring die..hehehe..=)

Cikya said...

tu lah, kadang kecik hati jugak kalau jumpa yang jenis kedekut ilmu..
pape pom ,harap kita tak jadi macam tu.. :)

NA said...

Mimie, betul tu. Tak baik kedekut. Lebih-lebih lagi kedekut ilmu. Pahala dapat lagi. Eh sebenarnya apa yang kita kongsi kita dapat pahala apabila ajar dan apabila orang itu amalkan kita dapat pahala lagi. Lepas tu orang tu ajar ilmu kita ajar kat orang lain. Dapat juga kita pahala tu juga. Untung sebenarnya berkongsi.
Hehe. Panjang lak. Teruja.

-wina1979-

hamzah ian said...

sy suka entry ni..

GaRy™ said...

yes!! toksah kedekut ilmu... x kemana ilmu tuh nak simpan sendiri~... berkongsi lebih baik...

aimie amalina said...

@ Cikya :

=) sabo ye..moge kite x kan!




@ NA :

kiki..teruja eh..hehehe..tapi ape wina ckp tu betolla..hehe..amat sokong 200% =)



@ hamzah ian :

heee =)




@GaRy™:

betol! x bek kudukut kan gary!