Tuesday, January 3, 2012

alkisah seharian 3Jan2012

Bismillahirrahmanirrahim..




Apa perasaan kome, apabila :

1) keta yang dipandu berhenti sebab lampu merah dan tetibe nak jalan semula sebab lampu isyarat dah hijau tetiba mati enjin! tak boleh setart balik!
2) kejadian berlaku tengah jalan beso gedabak gile, pendek cite keta sume laju2.
3) tengah hujan lebat.


Dengan rasa bangga menyatakan, 3 perkara itulah berlaku siang tadi. Aduhai, sungguh dugaan ye. Seumor hidup, kete tu tak penah buat perangai, dan hari ini hari untuk keta itu buat perangai. Okeh, ase macam nak pitam.

Tambah pulak, keta yang baru turun dari jambatan kat belakang pakat laju2 belaka, pakat nak hon semua! huwaaa, ase tension dan gelabah dah mula meresap seluruh dalam diri. Dan mata pon laju jek tengok, temperature dah naik!

Pelagi, tekan butang emergency tu, lepas tu,mak,adik, mimi pakat kuar dari keta tu, dengan basah kuyup nye, payung kemana, tuan badan kemana. Aduhaiiii, apakah ini... =.=

Mujur la ade Bank ISlam gedabak beso kat tepi tu, berjalan ke sana lah, nak meneduhkan diri daripada hujan yang lebat ya amat tu. Dah macam tak de ghope manusia. Satu hari ni, keje main hujan jek.. =.=

TEpon ayah, "apak, sile amik kami, keta kami dah jadi pak jaga tengah jalan beso ni. Sebelom kete ni meletop, baik apak datang sekarang " dengan nada yang sedih..huuuu.. Esok adik dah nak sekolah, macam2 pulak jadi..huuu.. Dan sekarang keta dah ade kat workshop,huuuuu.. Tak tawla pe cite. Tunggu jekla ape cite esok.

MAsih memikirkan,adakah kerana gas ekon tak de dan menyebabkan temperature naik, apabila kita memaksa jugak ekon tu berfungsi? ke tak de kene mengena? ke sebab lain? entah,hehe..okeh, pakar2 kete sile jawab ye. Harap maklum.ngeee ;))


Tapi bak kata mak, tak pelah, bende nak jadikan, sekurangnya kita masih di sini, bukan di sana. Emm.. baik mak :))




p.s: kak ngah, inilah sebab kenapa opah baru berlesson di petang hari, setelah sepanjang hari kuyup kehujanan  dengan permasalahan kereta ni..huuuu 



15 comments:

naim said...

salam akak

keta sakit ke? cam mana kesihatan akak? semoga bersabar ya.

GaRy™ said...

perghh... dia rosak kat tempat dan masa yang terbaek!! XD

Iffah Afeefah said...

ye kak ngh paham da skng

mkasih gtaw

sbo jekla

bhye kn bile mlibatkan kete

maria slalu panas jugak

Ezad Skytech said...

rosak kat trafic light...mmg tension la kan...

Lia Irdelia said...

oshh..
dugaan sungguh tu,,,
huuhuhu..
sabo jerla yer..

JIJI YU said...

aku pernah tercabut pintu kete kat trepik like..

eva said...

olaa kesianyer.. xper.. betul ckp mak aimie.. semua dugaan.. nanti esok esok kembali mcm biasa ;)

mas saari said...

takpe mimie! dugaan tu..

..cik gugu.. said...

aiyoo.. tape2 yg penting sume slmt ;)

niesa said...

bateri kot...

huhu hari ni duit melayang lg tukar bateri...

guna kete mmg pkai duit banyak..

sabar ye cik mimi...

miss Fyqa said...

sabar ye mimie :)

msredcheesecake said...

Bahaya tempreture naik... Seb baik tak jadi pepe....

anamizu kaito said...

perhh JIJI punye kes lg teruk! hehe
sipbekla nyawa ok je smue..
kete tu nak kwn baru kot :)




luv,
cik ana

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..ciannya..dugaan..

Kaca Lensa said...

peh.. nseb bukan ang sorg2, kalau x.. xtaula lagu mana..
betul kte mak ang, mend nak jadi..