Monday, January 16, 2012

checkList beFore fLy

Bismillahirrahmanirrahim..



selamat malam semua!
eh, aku belom nak tidur lah..
oke2, selamat petang semua..!
petang hape, bulan dah naik, matahari dah jatuh ah..
Dah tu nak aku panggil ape? selamat jela!
#4_)88+++3$5^7M@..

keke, selamat, selamat dan selamat  semuaaaanya yang sedang seronok melayari memacam laman sesawang yang mungkin tidak lagi bersawang.hehe :p

Malam ni malam terakhir! Erk..bukan terakhir ape, terakhir untuk beradu di bumi Kota KInabalu. Nak datang mai sini balik, emmmmmm, agak payah nak menjangka kan.hehe. Maka nya, mungkin cek mimi akan berada di semenanjung, atau lebih tepat lokasinya di kampung opah tercinta lah, dalam masa terdekat ni.huuu..

Senang cite, untuk menjadi pencari nafkah (baca: the most respectful Jobseeker) buat zahir dan batin sendiri,hehe (agak melampo ke ayat tu..haha), maka mimi akan menghijrahkan diri esok dan sampai bile? Wallahua'lam..huuu..

Barang dah semua siap ke ina?
Dah la maaakk (mak ni..huu..owang sedih ni, asik hengat kan owang je..huhu)
Kang lope segala, tak denya owang nak pi anta ke kamu..Payah nanti..
Ye mama..dah siap semua..(dengan nada sedih..huu)

So, sendiri buat checklist barang2 wajib untuk pegi intebiu buat kali kedua nya :

#baju kurung+tudung+ dan adik beradiknya
#sijil2 berkaitan+serta salinan potostet nye
#kasut itam bertutup
#pasport (kang tak lepas kat imegresen pulak..haha, tapi tak pakai pasport pon tak pe sekarang, my kad kan ada,heee, tapi mak bising kalo tak bawa..so bawak je )
#ubat-ubatan (especially resdung, mak kata nanti tak malu ke bersin depan interviewer..haha)
#laptop + anak2 nya macam bb,mouse dan external(harusslah, nak berbelog cam ne kan..haha, itu yang dipikio nye..ish2 )
#baju2 yang penting jek
#kotak pensil (err, perlu kan, kawan2? :p )
#payung lipat (perlu ke, ala, bawak jelah..mak kata suruh bawak..haha, nanti ujan, ko tak malu ke nak basah2 kene intebiu..haha, adoiiii)
#botol air (wajib, nanti tak yah beli kat 7e, hehe)


Ha..setakat ni, tu jela yang WAJIB dibawa, dan dah siap kemas. Tinggal bawa masuk dalam kete jek.hehe. Kecuali laptop la, esok baru masuk beg.hehe. Huuuu.. Nampak seronok je kan nak travelling..huu.. Tapi..

Dari start abis U sampai sekarang, dalam 8 bulan gitu dok dengan mak, tetibe nak pegi buat sekali lagi ni, huuu, ase macam nak nangis jek.huwaaa. PAdahal dulu 8 tahun tak dok dengan mak rilek je.haha :p

Bole tak malam ni nak tito dengan mak?haahahaha.. Okeh, mak cakap tak boleh.huuu..
"Aihhh, dah beso dah ha. Tok sah loghat la na. Malam2 nanti kite tepong2 la ha..apolah akak ni.."

Huu..mak ni... :((

Aihhh.. dah 24 pon macam ni lagi.haha. Nak buat macam mana, sabah dengan shah alam, sabah dengan perak, jauh kot. Okeh, dulu ko belaja kat Johor ujung selatan tak de hal pon.hahaha. Dulu lain.. sekarang lain...huwaaaaa..

Tapii..

Tak pelah.. Pahit dulu baru manis kan. Nak dapat intebiu pon payah, ni dah dapat, kene strive bagi dapat keje pulak.Bagi dapat kerja dulu, baru bawa mak dok sekali.hehe. InsyaAllah. Itulah cita2 nya..huuu ;))

Panjangnye mimi bebel.hehe. Ada orang bace tak? Mekasih kesudian membaca untaian kata hati yang tengah sedih,yang tak sepatotnye sedih.huhu.  Dari tadi, mak dengan adik asik dok gelak2 mimi dok cakap sowang2 bahasa omputih.haha. Praktis nak kene intebiu kan. Dah tergeliat2 lidah.huhu..

Kome! Doakan supaya kome dan mimi jadi orang kuat taw.hehe. Mekasih kome! ;))



16 comments:

Kaca Lensa said...

mie!! camera!! heee,..

Paris Lipton said...

ni yg semangat nk cri kerja nih!!! cayok mimi!! :)

izatty fatihah said...

goodluck cik aimie!
insyaAllah ada rezeki sis :)

Lia Irdelia said...

sukanya baca..
selamat berjuang yer dear..
yg terbaik buatmmu.. :)

::WafaIrdina:: said...

semangat2..semoga xilang...heee...
semoga selamat semuanya yaa n dipermudah ^^

aiman said...

welkem to semenanjung..

Bidadari Syurga said...

semoga rezeki ini berpihak kpada kamu adik.... amin... comel2 ok

Tasha said...

mcm sebaya~~ :P

gud luck,baik2 ye~~~

♥ p a a n i ♥ said...

hehehe selamat mencari keje! aku punnn rse nk keje jugakkk niii lame sgt dh tanam anggurrrr. ;P

FasiHaH SupiaN said...

good luck kak aimi!!

maszull said...

assalamualaikum mimi...mamadoakan yg terbaik utk mimi yer InsyaAllah adalah rezeki tu....

jgn sedih2 yer peluk mak tu puas2 sbb berjauhan nanti gud luck dear...:)

Iffah Afeefah said...

ALAHAI anak mak ni

takpe opah

kak ngh kan ade


jom jumpe! ngn kak long skali

syahana said...

best of luck imie! =)

nuyui a.k.a miss YUI said...

slmt dtg ke semenanjubg ea kembor..jg dri tau..

Kancil 8349 said...

good luck...jaga diri dan hiasi peribadi...semoga entri ndak berhenti di sini...:P

syakey said...

all the best! buhbyeee :D