Tuesday, January 17, 2012

Bila wakTu berakhir

Bismillahirrahmanirrahim..




Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sedari
Masihkah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu telah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi


Bila waktu telah berakhir~ Opick

#siapa yang belum dengar boleh pegi SINI ye ;)



Mimi suka sangat dengan lirik dia. Sebab banyak perkara yang berkaitan dengan kehidupan di sebalik lirik lagu ni kan. 

Bila kita diberi nafas untuk HIDUP,dada pasti berombak disaat nafas itu dihisab untuk pergi..
Bila kita diberi tali untuk mulakan PERSAHABATAN, tali itu akan kendur dan putus dan mulai menjauh setika nanti..
Bila kita diberi peluang untuk memulakan pekerjaan, akan tiba masa hari tua, dan tempat kita itu akan diganti..

Setiap datang akan pergi. Tiada yang pernah kekal abadi, melainkan AMAL yang dibajai untuk Ilahi. Keluarga,sahabat, semuanya akan pergi. Kita juga akan pergi..

Hanya kasih sayang sejati yang mampu melestarikan  hubungan yang telah terpatri. Walau jasad mereka itu meninggalkan pergi.. "Acuan" mereka akan tetap kekal dihati..

Pergi dan pergi selalu kepada-Nya, agar cinta, kasih dan sayang sentiasa bersama rahmat Ilahi..



18 comments:

KaK LimAh Si SupiR said...

suke opick..lagu2 dye sume menginsafkan

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka gak lagu opick..mndayu aje dgr..

Hafriz Mohamad said...

eh.. bru ckp2 pasa lagu opick.. dh ade yg share lirik lagu.. best2..hehe. :D

*ZaFirAh* said...

Wah,suka baca entry akak^^
memang bez!
akak,boleh tak tolg bagi kata2 smangat kat Fira mea\lalui entry terbaru Fira..;(
sedih..

mas saari said...

suka jugak lagu ni...

fiq. said...

jatuh cinta dgn lagu ni. hukhuk, sekali ngan Rapuh tu

Munnafendy said...

rasanya.....mcm...masih belum bersedia nak hadapi saat2 tu.. =(

Rtp Farra Arisha said...

lagu religi islam kebanyakannya datang dari opick. semuanya enak didengar :')

Kakzakie said...

Moga diakhir nafis kita kita masih berpegang pada tali Allah yg satu...

Papa Mifz said...

Dunio nih pinjaman jer..

Cik Sara said...

favourite i tu.. opick nye lagu..=D

Ijah EmoTemo said...

ijah suka sgt lirik lagu ni. syahdu sgt bila opick nyanyi ;(

Nur Zulaikha said...

suke lagu opick Maha melihat..lily dh dengar?best kan???hehehe

si kiut lavender said...

loveopick..lagu2nya sgt menusuk hati..:)

pergi dan pergi...
bila dihayati sangat tersentuh bila mengenangkan kita bakal ditinggalkan oleh org yg kita syg dan meninggalkan org yg kita syg..

moga amal sentiasa menemani setiap langkah hidup kita..:)

Lia Irdelia said...

best lagu ni!!!
siyes...

Iffah Afeefah said...

Erm btul tu
kne mhasabah dri sokmo

Iffah Afeefah said...

Erm btul tu
kne mhasabah dri sokmo

Teenager Housemaid said...

suka banget lagu ni!!! :D