Saturday, January 28, 2012

pulasan vs rambuTan

Bismillahirrahmanirrahim..




selamat petang menuju ke maghrib! :)

heeee...
Mimi baru lepas mem baking kek..Ni lah koje owang tanam anggur kan. Tak de keje, kene la carikk keje, bile dapat keje, kejeeeee la jangan merungut, walau kene suruh sapu habuk setiap inci lokasi dalam rumah.keke..

Sekurangnya, membuat amal kebajikan di rumah sendiri sebelom kebajikan untuk diri sendiri kan?kiki<-------(ayat penyedap hati..hihihi)

Tak de pape, just nak bebel sikit pasal isu PULASAN dan RAMBUTAN, (gaya cakap macam nak cakap isu politik je kan..kekeke)

KOme suke pulasan ke rambutan?



PULASAN:
-kalau timbang 4 kilo, bape biji je dapat sebab berat kulit.
- isi tak kompem manis habis tapi kalo manis, pehhh, siap buahnye lekang, mang ohsem :)
- warna kulit dan rupe yang comei







RAMBUTAN:
- kalau timbang 4 kilo, lagi banyak arr dari Pulasan
-isi nye kekadang manissss kekadang masam gak, rambutan masam orang buat jem,nyummy2!
- warna ada koneng, ada merah, boleh pilih :)





Kesimpulan:
Bagi mimi, dua2 pon sodap.hahaha (macam tak gune jek buat perbandingan..hahaha), sebab masing2 ade keunikan masing2 kan? Heee.. Sekarang kat sini banyak pulak buah pulasan, aihhhh, sooonok je mata tengok, apetah lagi tekak yang merasa kan,kiki..

So, walau kita dan dia sama, tapi tak serupa, kita masing2 ade kelebihan. Selanjutnye boleh bace kat sini,hehe. Maka, jangan gundah gulana, sebab kita memang sentiasa hebat ;)




16 comments:

eintan nurfuzie said...

betul2...tp cik en lagi suka pulasan....pulas pulas..hehhehe

qlah said...

pulas hasan .. pulas , hehe .

lama dah tak makan pulasan :')

bobiedanbad said...

akak suka dua2, sebab dua fav fruits akak

Lea Isnawi said...

baru je makan rambutan

nak makan pulasan la pulak

cariiiii

mas saari said...

lagi suka rambutan!! vote for rambutan...heheheee

Iffah Afeefah said...

suke rambutan gak

sbb pulasan susa nk pulas haha

syakey said...

pulasan sedap. unik, pulas dan makan :D

Cik Pulau said...

tak suka sangat rambutan sebab kalau makan nanti dia punya isi tu melekat pada kulit putih..
so tak suka.. tapi kalau ada orang potong pakai pisau, and makan isi yg manis tu, memang makan la. hahahha...

era kecik said...

pulasan = tak pernah makan..
rambutan = pernah makan..

:: selamat malam kak aimie ;)

cik najihah said...

dulu sy x reti pon nak bezakan huhu

Bidadari Syurga said...

akak suka pulasan. rambutan akak suka rambutan kuning. yg merah tu manis sgtlah adik. heeeeeeeeeee paling best kalau makan bawah pokok sambil ditemani dengan cik semut kerengga

shaliza khairi said...

sodapnyer pulasan~

ShErA said...

dua - dua pun shera suka... taram saja..

[sutera kasih] said...

xpenah lg rs pulasan tu..sdp ekk dek?

Dzarief Zuhdi said...

differences makes us different.. erk..

nuyui a.k.a miss YUI said...

xbrape minat pulasan..hiih.