Monday, January 30, 2012

penakut

Bismillahirrahmanirrahim..



Dahulu..
Seawal umur ku, masih lagi angka satu di hadapan,
bukan Yuna shaja yang penakut,
aku juga begitu,
begitu penakut pabila didatangi dengan lembah masalah-masalah dunia,
masalah-masalah yang sewajarnya,
tiada kaitan langsung dengan kehidupan ku..
Tetapi,kerana dek perhubungan manusia di dunia
Tidak pernah sendiri,
Masalah orang lain, mungkin juga menjadi masalah kita..
Sebolehnya aku mahu larii dari masalah itu..

Namun sekarang,
Pabila angka di hadapan usia berganjak dari angka satu ke dua,
Aku seakan,
Menjadi penakut untuk tidak masuk ke dalam masalah itu..
Aku tahu aku akan sakit..
Tetapi
Jiwa itu lagi sakit jika aku membiarkan diri ku,
Tidak berlari bersama masalah itu..

Masa membantu manusia itu berubah,
BErubah untuk menjadi manusia yang lain,
PEnakut?
Aku masih lagi dalam kurungan itu..
Aku tidak tahu bila masa aku akan menjadi berani..



p.s: kesan penakut semalam, heeeee, tetibe ase lagu Yuna tu macam best pulak =.=



22 comments:

Ujie said...

apa2 yg kita takut..kita nekad je utk buat. lama2 dah tak takot.

akak mula2 dulu takut nak tulis kat blog. takut org tak suka..

Ujie said...

apa2 yg kita takut..kita nekad je utk buat. lama2 dah tak takot.

akak mula2 dulu takut nak tulis kat blog. takut org tak suka..

Prettywrite said...

baru teringat nak buat entry tajuk penakut jugak..rupanya cik lily pun sama..heee..betul la..terkesan dengan lagu semalam..yana pun sama..PENAKUT..urghhh!

nuyui a.k.a miss YUI said...

huhu,takut nya..ngeh3.. sbr syg..nape ni..

Kakzakie said...

Kakak takut mati sebelum cukup bekalan...

EyqaLuvender said...

kdg2 jd penakut....kdg2 jd berani...heeee~

FasiHaH SupiaN said...

tanam,bajai dan tuailah rasa takut...

Cik Sara said...

ini tidak adil, tidak adil bagiku..
ahaks...
Dik, kat gerik lagi ke?

aimi said...

kadang2 kite perlu juga ade rase takot dalam diri kite .. btol x?? =)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

keluar dari penakut tu :D

p.s ingatkan lirik lagu penakut.. huhu

Kancil 8349 said...

semua bergantung pada pengalaman kita...ia mengajar kita lebih dewasa melalui kesilapan kita dan kesilapan orang lain

Lea Isnawi said...

yuna sgt ohsem masa nyanyi lagu penakut tu

msredcheesecake said...

Selagi ia tak menguasai diri, takut tak pe.... Takut pada benda yg betul pun tak apa...

shahani... said...

dh jdi tkut bla sejarah berulang kembali...huhu...sabo j la...

♥ p a a n i ♥ said...

hoho tak tengok ajl la smlm..

Munnafendy said...

takut ke...tak ke...tetap kena hadapi gak kan? jgn takut2...chill je =)

redza said...

yuna best hehe

farhana said...

Takt kalau salah buat pilihan, takut untuk kelar dr zon selesa, takut...takut...takut...

Perasaan normal. Tapi kalau dilayan, entah bila akan jadi berani.

Iffah Afeefah said...

kan tetibe suke lagu tu

Iffah Afeefah said...

kan tetibe suke lagu tu

si kiut lavender said...

ini tidak adil tidak adil tidak adil...
oppss..terlebih pulak

Zahirah Dzulkifli said...

Alah bisa, tegal biasa. Hehe. Saya tak tengok AJL pun semalam :)