Friday, January 6, 2012

ohh aku tak perlu doraemon

Bismillahirrahmanirrahim..




Suka saya dengan entri budak yang selalu kuat ni, mengingatkan saya dengan si doraemon, aka kawan baik saya lah, tapi emmm, mase umo 5,6 tahun, sekarang ni dah jadi kawan biase-biase lah.hehe..

Kuat ye...

Doraemon kuat ke?

tak delah kuat sangat kan, dia kuat pon sebab dia ada pintu suka hati, ada poket dia tu. Kalau boleh satu bumi ni nak disumbat dalam poket die tu kan? hehe. Aiihh, begitulah ilusi si Fujiko Fujio yang dah tak de kat bumi ni, yang mampu memikirkan imaginasi yang disukai budak-budak sampai la ke mak dan bapak budak pon jugak..

Kadang-kadang tak perlu nak fikir jauh, macam mana kita nak selesaikan masalah bla bla bla bla ni. Bukan bermakna tak yah pikir langsung. taaakkkk! Maksud saya, kekadang pemikiran yang terlalu rumit tu menyebabkan otak manusia pon bertindak balas dengan rumit.

tengok eh :

masalah macam mana nak bangon awal---> rumit!arghhhhhhh,---> dah la, baik aku pegi lepak----> pening-----> terbongkang-----> esok terlambat nak pegi kelas pagi..

See? pening pikir masalah, padahal, dalam dok pening2 tu dah create lagi satu masalah yang baru. Otak manusia ni kena dimanje2 baru mampu memberi tindak balas yang normal, sama la peranan nye macam poket doraemon tu ;)

Cuma mahu atau tidak. Kekuatan dalaman tu yang penting dan tak perlu doraemon pon nak selesaikan masalah,hehe. Kalau orang kata tak boleh, aku tetap kata boleh, sebab aku kan manusia. The best creature in the world, alhamdulillah, so jangan takot2, jangan pening2 dengan setiap permasalah;)


Cakap memang senang kan? Blablabla, so, buktikan, yang cakap memang serupa bikin ;))




13 comments:

Iffah Afeefah said...

cakap mmg senang

btw opah..

ramai sgt kate kak ngh kuat

sampai mereka kagum

sbenornye tak penah rase diri ni kuat hehe

aimi said...

knpe kite perlu kuat?? =(

::WafaIrdina:: said...

kalau lar kiter ni ada poket doremon..kn bes kan...heee

Norlida Ramli said...

yup..the best creature in the world :)

yeah..bsemangat la bila bca entry mimi..:D

nini said...

teringat satu kata-kata, lupa dari mana....

jadikan masalah itu peluang....=D

mas saari said...

kalau kita ada poket doraemon mesti macam2 kita nak..

redza said...

semua manusia ada masalah..xyah pening2 kepala fikir pasal masalah

Srikandi Cinta said...

manusia mmg memerlukan sedikit stress untuk menjadikan hidup lebih berkualiti.. masalah tu sndiri pun jadikan kte lebih kuat dan kreatif dlm menangani liku2 kehidupan kan..

so, mmg tak perlukan doraemon pn hehe :)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

tidak dinamakan kehidupan jika tidak ada kekusutan...


*sigh

Eera Shera said...

paling x gemor kalo ade yg dok mengeluh byk keje tp x buat2 pun..btul la mmg tmbh mslh

Teenager Housemaid said...

saya suka doraemon...
tapi, kekuatan itu drpd Allah ...:)

Juliet_iRa~" said...

heee kalo ada poket doraemon smua bnda on time, jd sng kan ;p

Lia Irdelia said...

modal yg paling murah dan mudah ialah menggunakan air liur.. '
huhuu..