Sunday, January 8, 2012

kenapa aku seorang?

Bismillahirrahmanirrahim..




Bilakah masa aku nanti?


Kenapa aku mesti keseorangan tidak seperti kawan aku yang lain?


Apa aku tidak layak merasa seperti apa yang orang lain rasakan?


Apa dunia ini tidak adil buat aku?


Entri ini untuk kalian yang merasakan sedemikian. Bagi yang tidak merasainya, alhamdulillah. Bagi yang merasainya jugak, alhamdulillah.

Kenapa?

Kerana, Dia memperlihatkan kamu, Maha Sempurna nya Dia dalam melengkapkan hidup kamu sepertimana mata kamu melihat orang lain sempurna dan bahagia. Kamu melihat sahabat kamu Timah bahagia,disamping orang tersayang. Tetapi kamu melihat diri kamu sedih keseorangan.

Tidak pernah kah kamu melihat siapa diri kamu sebenarnya? Sedangkan Tuhan itu amat mengasihani kamu, tidak sanggup melihat hambanya yang sedang berjuang dalam mencari ilmu, sedang berjuang menabur bakti kepada ibu bapa, sedang berjuang melawan segala kesakitan tubuh badan.

Tuhan itu lebih mengetahui yang terbaik buat kita. Dia yang jadikan kita. Maka Dia juga tahu yang paling the best untuk kita. Dia mahu kita menjalani kehidupan dengan sempurna , sama seperti orang lain, tanpa ada sikit perbezaan pun hidup kita dengan manusia lain, tanpa perlu rushing2, tanpa perlu terkejar-kejar dengan segala kesempitan hidup.

Maka Dia tetapkan tarikh, masa dan tempat dimana kita benar2 bersedia dan sesuai untuk kita dipertemukan dengan jodoh kita. InsyaAllah :))

Usah lagi kalian bersedih, dimana jodoh aku, dimana jodoh aku, kemarilah. Jangan.. Jangan ya. Jodoh itu pasti akan tiba, pasti! Bila mana kita benar-benar telah bersedia untuk memikul tanggungjawab yang berat itu.

Jangan bersedih sahabat ku. Nikmati waktu singgang ini yang masih belum terbela nasibnya di dada ini.






p.s: huu..lessOn sekali lagi tade pulak...dan tak balas jejak lagi..wuuu.nanti mimi pegi belog kome ye..suuuriiiii =.=



18 comments:

diya said...

betul.
kawan kawan sy kebanyakan dah ada org tersayang, selalu keluar jalan2, makan same, date same. asyik2 date. mula mula sy mmg jeles, tapi lama2 sy fikir..suatu hari nnti bila tiba masanya, akan ada yg terbaik untuk sy. Allah sudah reserved yg terbaik untuk kita.. :)

fRaMe+LenSeS said...

Nadh akan cuba ada dengan kamu bila diperlukan. insyALLAH. sebagai sahabat. n terima kasih kat kamu juga jadi sahabat terbaik buat nadh. :D

eiyna zhafirah said...

dulu pernah jugak rasa mcm tue..
tp alhamdulillah , sekarang tak lagi :)

Allah mengetahui apa yang terbaik untuk kita ^_^

Lia Irdelia said...

Tepat!

entry terbaik..
hahha..

kdg2 kita selalu merasa kenapa kita tidak seperti mereka yg lain..

Tpi kelak, akan ada yg lebih baik buat kita,..

InsyaAllah.

shin hyun soo said...

perempuan ni ibarat batu permata ..
nilainy tinggi...tapi ade jgak yg merendahkan martabat sendiri...dari batu permate jdlah batu kerikil kt tepi jln mempamerkan diri sendiri,kerana diriny murah maka org x kan ambik,jika batu permate yg mahal kite letakkan di tepi jln sudah pasti ade org yg akan ambil...jika kite pelihara diri kite sbaik kitelah ibarat batu permata yg mahal hargany,tidak disentuh oleh sebarang tgn,tidak diletak di tempat yg tidak patut,dan yg paling pasti,hanya org yg mampu akan membeli...org akan berusaha utk mndapatknny...jadi,jgn lah berasa sedih allah tlh janji di dlm quran wanita yg baik utk lelaki yg baik,sekireny kite taat pd perintah allah,maka kite akan dpt yg serupe..kcuali allah ign mnguji kite...insyaallah jadilah batu permate..:) slamat bkenalan..

::WafaIrdina:: said...

org kapel ..kita pun nak kapel ek...

menanti yg tbek..my future zauj...

simpanlah hatimu untuk dia..inshaAllah tiba dia akan datang ^^

Norlida Ramli said...

Allah lah sebaik2 perancang...

pape pun kita hanya perlu bergantung padaNya :)

erysweetie said...

Allah membahagi2kan nikmat pada hamba-hambaNya.

kene yakin dgn setiap yg Allah dah tetapkan.

cari hikmah disebalik nikmat atau kesedihan. Dan nikmat itu jadi nikmat jika buat kita dekat dgn Maha pemberi nikmat. =)

ciK LyndaWawa said...

betull..hidup kita sempurna kerana Allah..ingat Allah selalu..insyaAllah , Allah akan ingat kita...

zareliqa afiqa said...

Betul2! kwn2 semua epy jek dengan yg special.tapi kita takde lagi..tapi jugak~ kita percaya jodoh tu ada! dan akan datang pada kita bila masanya nanti. :D

era kecik said...

hehe . kadang - kadang jelez gak , tengok sume orang ad kapel . >//< .

> jodoh itu ditangan tuhan (",)

Aretikz said...

Kenapa komen ni bnyk ckp sal kapel? Kapel bila2 jak boleh putus.. jodoh tu, kekal hingga ke syurga..

Bercinta sebelum kahwin tu ada, kapel? 4 me not.. ^_^

NA said...

Betul tu ada hikmah setiap apa Allah tentukan. Kalau kita sorang, mesti ada sebab belum bertemu jodoh.

-wina1979-

Ana Aishah said...

speachless ... aimie ada FB? nak add !

Juliet_iRa~" said...

kdg2 rs juga...

hee..tp cpt2 +ve kan diri..

:)

Teenager Housemaid said...

klu psl jodoh, sy tak suka fikir, n tamo fikir..
takut..:D

Iffah Afeefah said...

Aku xkseorngan krn Allah ttp ade bersame

Iffah Afeefah said...
This comment has been removed by the author.