Sunday, January 1, 2012

tawen tawen

Bismillahirrahmanirrahim..


Just married by ~  LPhoto9raphy

Tua? Muda? Kena jadi ukuran ke kalau nak kawen? Ececeh, cakap pasal kawen pulok dah budak ni. Walaupun saya tak kawen lagi, dan tak taw bila nak kawen, tapi saya rasa saya agak layak untuk berpikir dan berpendapat pasal kawen. Kan kan? Kan dudok Malaysia, bebas jugaklah nak bagi pendapat kan. Keke..

Ni pengaruh cite Aku Jatuh Cinta kat Tibi 3 tadi. Kome rasa akan jadi masalah ke kalau bapak tu kawen dengan pompuan sebaya dengan anak nye..? hehe. Ada pro and cons la kan.

Pro nye :
Selagi dia masih lagi perempuan, dan Bukan BINIK orang,tak kesahlah dia anak dara mahupun janda ke, asenya memang tak jadi masalah. Lagipun, tak kacau rumah tangga orang lain, tak kacau hak orang lain kan? Memang bukan hak sape2, kita kan Tuhan punya :))

Kelebihan untuk anak, kalau dah lelame, dah boleh terima, si anak dengan mak tirinya yang sebaya tu boleh jadi Besfren Foreva kan. Dah nama sebaya, kepala pun mesti boleh kamcing punye. JAdi masalah dalaman boleh la share2 dengan mak kan. Tak delah segan sangat.


Cons nya:
Dah name sebaya dengan dengan anak,kemungkinan peratusan anak untuk protesss sampai nak buat demonstrasi tu agak tinggi. Kalau anak yang dapat bagi kejesama tu, beruntunglah bapak dia kan. 

One more, kalau dah kamcing pulak, si anak dengan mak tirinye yang sebaya tu, krisis identiti pon boleh jadik. Si emak yang sepatot berpesonaliti macam EMAK dan jadi macam ANAK. Macam dalam cite tadilah, si emak nye pon pakai baju sama macam anak. Sebaya kan, nak merasa hidup muda mudi jugak kan?


Hehe, asal ade cite jek, keje aku nak mengkritik.hehe. Tapi cite tu menghiburkan ;) Kredit jugaklah untuk pengarah drama tu.

Walaumacam mana pun, pendapat orang berbeza2 kan. Tapi kita kena ingat, jodoh kita, tiada siapa pun mampu sangkal kan. Sekali pun jodoh kena kawin dengan laki orang ke bini orang ke, tetap dah tertulis. CUma diri ni kena mampu menjalaninye dengan baik.

Tokey restoren dah bagi chopstik untuk makan. CUma kita kena tahu nak pegang chopstik tu, gerakkan chopstik tu untuk tangkap makanan tu dan masukkan ke mulut kan? Same goes to our life. 

He give a road to us. We must choose either step or run or just stay here until tomorrow:))



10 comments:

Eera Shera said...

berat mslh ni haha.. em senang cite tak nak mak baru ;)

anamizu kaito said...

nak kawen jugak..
errr tlg carikan calon..
hehe~





luv,
cik ana

Ezad Skytech said...

mak tiri sebaya...oh tidak...haha...

#tertengok kejap cerita tu tadi kat TV3....

Yayan. said...

hehee sejak kebelakangan ni saya asyik dengar pasal kawen jee.
baca blog pun pasal kawen jugak ^^

Chegu said...

bincang la kan...manusia..susah nak puas hati, cuba bincang tuk cari penyelesaian..mcam salleh yaacob tu, amnak sebaya ngan bini ke-4, bleh je, hehehe

Addin said...

mak tiri sebaya ? errr -.-

Iffah Afeefah said...

Tgk cte tu gak
ske
tula sampai sominye rase cm layan ank je

Lia Irdelia said...

hayaoh...
x tengok..
tapi..

boleh ker anak tiri sebaya kita?
oh.. no..no.. hheee

Faarihin said...

last tu. analogi yang menarik!

cerita tu best.. sebab ada Faarihin Ahmad kut.. eh silap.. Fahrin Ahmad.. hahaha. XD

Kaca Lensa said...

ala..xsempat tgk cte ni.. da blik jb da.. sob2.. xleh bygkn cmne..