Tuesday, December 27, 2011

0 -----> 1++++++++++++

Bismillahirrahmanirrahim..






Sejak kecil lagi, disebabkan keupayaan melukis tak la seperti Imuda kan, jadi objek pilihan untuk melukis adalah rerama, sampai la ke beso, sampai dah ade belog pon, tetap sokmo nak melukis rerama gak.

Rezennya?

Tak tahulah sebab pe.Mungkin....
1) Comei dengan kalerpool die kan. (walau lukisan tu terlebih comei dah...kiki)
2) Sebab bile tengok rerama mesti hepy.Macam dia bawa kabo gembire plak..
3) Mak cakap kalo rerama or kupu2 masuk rumah, ada orang nak mai, yekeeee??haha..karuttt jek nih, beselah pepatah orang tua yang tak bapa nak jitu kan..kiki..
4) Paling mudah nak lukis. Lukis badan, lukis kioook2 lengkuk2 badan, lukis sesungut, kaler2 ikot suke hati, dah siap.tadaaaaaaaaaaa!


Tapi apa yang lebih penting, kita menikmati dan mengikuti resam si rerama kan. Daripada kehidupan yang masih dalam kepongpong sampai la menjadi si rupawan jelita, sampai da buat koleksi rerama (ala, tu keje muzium rerama la tu kan..hehe).

Segalanya bermula daripada angka kosong sampai la angka tu bertambah dari sehari ke sehari. Kalau tak jadi bodoh dulu, macam mana nak jadi pandai kan?



10 comments:

mas saari said...

akak suka lukis orang lidi...senang! heheheeee

Kaca Lensa said...

comey2.. cm tuannya jugak.. kih2.. =P mie.. miss u.. haha..

Hanis MY said...

comel je butterfly tu...akak dulu suka lukis pricess pakai baju kembang2 hehe..

Maiiyusre said...

ingat pulak kat lagu kanak-kanak tu..yang dari ulat jadi kepompong .. tidur lena dlm kelongsong lalalala ;DD

msredcheesecake said...

Ok la tu.. Akak dulu suka lukis org lidi je... Paling senang...hheee

Iffah Afeefah said...

Xske lukis pape pon
sbb xpnh nk jd

era kecik said...

RAMA-RAMA memang cantik.. ;)
tak berapa pandai nak lukis bunga, nampak hodoh je bila era lukis bunga. HEHE.

NA said...

Kak Wina suka pula lukis pokok kelapa.
Setiap orang ada kecenderungan melukis sesuatu.

-wina1979-

ShahzCudin said...

uuh..rerama la yg senang lukis....
idopr ni mcm development process dr satu fasa ke fasa yg lain..

naim said...

salam akak

Naim reti lukis orang lidi ja.. :P