Monday, December 26, 2011

pliss do remind me

Bismillahirrahmanirrahim..





Tolong hengatkan aku, aku ini MANUSIA,
Tolong hengatkan aku, aku ini DEWASA,
Tolong hengatkan aku, aku ini PENGEMBARA MASA,
Tolong hengatkan aku, ini bukan lagu Ana Rafali (errrr, termasuk plak..keke)

Terlalu banyak bende yang perlu dihengatkan. Walau kemampuan otak manusia itu sangat superb, tetapi kadar memori nya boleh turun dan naik juga ye. Sekali pun memori ingat INGAT untuk berbuat baik, tetapi sekadar hengat, buatnya idok jugak, pon tak mendatangkan ape2 kebaikan kan?

Selaku orang luar kepada diri orang lain, tak salah kalau sesekali kita menjadi Penasihat mereka secara tidak rasmi. Bukan bermakna kita menjadi pengatur hidup orang lain, tetapi membuahkan serba sedikit bunga2 kehidupan orang lain supaya lebih bermakna.

Menghengatkan orang lain, bermakna menghengatkan diri sendiri juga! Nampaknya ada unsur serampanag dua mata disini?kekeke, maka, gunelah cara2 yang molek2, no tengking2 dalam menghengatkan orang lain, supaya mereka dekaaaaat untuk mendengarkan butir bicara dari mulut comel kita ye!

Selamat menghengatkan!! :))



12 comments:

mizz_aainaa said...

yupp.. even dari perkataan manusia itu sendiri maknanya pelupa..
sebab itulah kita kena saling ingat mengingati.. ;)

**ingatkan saya jugak.. ;)

Paris Lipton said...

plz do remind me too!!!! ;p

four ryana said...

kita insan=lupa
kena slalu ingtkan dri :>

♥ p a a n i ♥ said...

aku dulu satu sekolah dgn ana raffali. hehe

Juliet_iRa~" said...

saling ingat mengingati..:D

Ijah EmoTemo said...

tak salah utk igt mengingati pd org lain as long as tujuan nya baik kan :)

ILA HonEyBuNNy said...

ok jom beringat agar sentiasa teringat...ehhehheh

Ezad Skytech said...

saling mengingati..tu yang terbaik..:D

ShahzCudin said...

ingat untuk saling mengingati..

PeJuAnG CinTa said...

erm btol tu..kite manusia sentiasa lupa dan alpa =)sebab tu kne sentiasa mengingatkan ~

Iffah Afeefah said...

Igtkn sy jugak eh

sha my heart said...

tlg ingatkan aku... hihi~klu kak sha ada buat salah apa2, bgtau k. kak sha ok jer.. =)