Wednesday, December 28, 2011

kenapa saya ada belog?

Bismillahirrahmanirrahim..



Kenapa belog perlu saya? Ehhh, macam tak bape kena ayat tu. Ayat yang betulnya, "kenapa saya perlu belog?" Haaa, okeh cek aimie, jangan nak perasan lebih2 sangat ye.hehe. Okeh, kenapa saya perlu belog?

Tak de kawan realiti?
Ade jek, emak, ayah, adik yang depan mata nilah. Tapi yang kawan2 yang lain, jauhhhhhhhh dimata, tapi macam beselah, sori ye Tb 9,pinjam sat, "dekatt dihati". Jadi belog salah satu cara kawan2 saya yang kot2 la tingin nak dengar kabo saya kan. Tak pon, mimi yang sebenanye nak tawu kabo kawan2 lain. heeee..

Banyak cakap?
Disebabkan kadar frekuensi bercakap ni kekadang melampo, belog adalah tempat dimana amatlah sesuai untuk saya jadikan medan berperang bergaduh bermanje dan sebagainye :)

Ehhh, takkkk, ayat tu bukan bermakna orang pendiam takleh ade belog. Orang pendiam la yang selalunye ade belog. Kan2? Sebab mereka kadang2 nak bersuara tapi suara tu sampai takat tekak je, lepas tu telan balik, tak sampai hati nak cakap, maka, belog menjadi pilihan utama selain sup bunjut adabi =p

Pendek cite, semua orang layak untuk memiliki sebuah BELOG, kan kan? Bukan ada perbezaan kasta pon kan? Mimi ase mimi pon bukan lah blogger yang bagus tahap gaban tu. Tulis pon ikot suke hati. Penulisan pon  macam entah pape..

Kalau ade yang menyimpang tak de ilmu tu, mimi mintaaaa maaafffff sangat2 taw :) Kekadang saje teringin share dengan orang apa yang kita rasa. Kekadang ase serba salah jugak. Sebab apa kita rasa, orang tak penah rasa, tambah2 kalau bende gembira ke, ase macam sedihh je nak cite kat kawan2. T__T

Bukan ape, takot kawan tu ase sedih, " Dia dah dapat gosok gigi dengan ubat gigi paling mahal kat dunia, aku bilerrrr.." Dah sedih kawan tu..huu..kang aku pulak tambah banjir kat situ..huuu..

Tapi semua orang bebas untuk berkata-kata dalam belog. Lain orang, lain cara, lain penulisannya. kan? Itulah uniknya dunia blog :)

Tapi..

Mimi  tetap minta maaf taw kalau ade tersilap dan terasa dengan setiap kata hati mimi dalam belog ni....

Emm..kenapa macam sedih jek tetibe ni..huu..




p.s: Sebenanye nak ending lain, tapi entah tetibe terending macam ni...tak suka..tapi nak buat macam mana, gerak hati mengepalai penulisan.. Mimi minta maaf sekali lagi  taw..T___T



12 comments:

Lia Irdelia said...

hhahaha,
nice ..
tpi kenapakah cam seday jer..

p/s: kenapa blog mimie,?
macam pelik jer kat belah kanan ni?..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

kenapa sy blog? sbb nak ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kwn :D

Cik tikah said...

kenapa ada blog? kenapa yer? =.='

miss Fyqa said...

mimi jgn sedih2..

si ngokngek said...

kenapa ada blog,saya??ada belog sbb kena paksa..tp tue dlu..heee

selamat tahun baru n azam baru

NA said...

Mimi banyak cakap ye?Blog tempat Kak Wina luah segala isi hati.

Abg Stalker said...

abg blogging sbb suka2 je..:) stalk org.Org bkn tahu pun.kih3 :D

Bulan Syurga Firdausi said...

knp mtk mf ni..x de buat salah pun :)

delarocha said...

kenapa saya ada blog?

saje suka suka..heee

Iffah Afeefah said...

mule2 cm hepi

lame2 sedih plak opah sy ni

nway part pendiam tu terkena btg idung la plak

cik violet said...

org pendiam kebanyakan ad blog..heee

nuyui a.k.a miss YUI said...

awat ni kembor..