Friday, December 30, 2011

embakkk ada kerja ka?

Bismillahirrahmanirrahim..





Sekarang ni ada duit, semua kerja jadi mudah kan? Tambah kalau bab2 mencuci rumah ni. Cepat jek ade. Emak yang sedia suri rumah pon cakap, kalau mak ade duet, dah lame mak upah orang ni. (padahal umah cenonet jek..keke)

Tadi petang,ade suara comel si gadis ketuk2 pintu. Bertanya kat emak, kalau2 nak servis cuci rumah. Kiranya, kita bayar ikot bape jam diorang bekerja lah. Kalau kata suruh vakum rumah selama 10 jam, ha, jumlah gaji ikot 10 jam tu jelah. Lepas 10 jam diorang balik la. Kalau nak lagi, kita kol perkhidmatan tu balik.

Mudah kan?

Pulak yang bekerja muda2 bangeettt! Tetibe mak aku pon spekin indon bile cakap dengan akak tu tadi. Errr, adik ke? Entah2 muda dari mimi kot.hehe. So, gagah2 la nak buat segala kerja rumah kan.

Dan ramai yang bekerja tu adalah warga asing yang ada kelayakan duduk di Malaysia lah. Begitu mereka bersungguh2 mencari rezeki di negara asing kan. Gigih sungguh. Muda-muda lagi cari rezeki kat tempat orang. Yang haku syokk je online depan laptop.hehe. Sungguh la jauh beza dengan mereka.

Kene contohi semangat ni kan. usaha!usaha!



7 comments:

Daddylicious said...

mereka kata org2 kita ni manja dan malas...tapi mmg betul pun...hehe

Ijah EmoTemo said...

hehehe dulu2 masa ijah kecik2 selalu jgk umi ijah ambil org tlg cucikan rumah segala bagai. tp setahun sekali ajela hahah

Si BuDaK KaChAk said...

ramai warga asing yg kate org kite ni malas....bkan takat indon je ckp kite cmtu....ramai lg...

Lia Irdelia said...

penat sebenarnya buat kerja rumah ni..
ia kerja yg takkan pernah habis..
hehhe..

Nur Sakura said...

kene jarin ek.. jgn mls2...

EYFAalias said...

orang kita ni pemalas sebenarnya. huhu

diya said...

jauh btul attitude dorang bandung dgn kita :O