Wednesday, December 28, 2011

kePerLuan verSus KeHendaK

Bismillahirrahmanirrahim..







Emmmm, nak beli ke tak ni.. dari 37 jadi 18 ni..emmm

Alaaaa, setahun sekali kan..

Tapi setakat sandal jek, bukan boleh bawa tidur pon..emmm..

Ala, boleh tukar2, kejap pakai biru, sok pakai merah, ala, tu pon nak berkire ke..

Aiiipp, mestilah berkire 18 hengget tu macam2 jugak boleh buat, novel seketol boleh bace, pegi beli set nasi lemak dengan air pon ade duet balance lagi..

Addooiii ko ni, tak habis2 nak berkire, nanti tengok orang pakai mule nak buat muke selebet macam tak cukup makan kan..

Alaaaaaaaa, macam mana ni..emm..


( kejap dok pegang kejap dok letak, dah bapa banyak pasang mata dok perati perbuatan pelik tu..hmmmm )

Okeh! set tak yah beli!!! balik jeklahhhh, esok2 jelah ko jawap persoalan tu eh.. Mak pon dah tunggu kat luar sopin mall tu..erkkk!!






hehe, macam tulah alkisah nye tadi. Dok pegang letak pegang letak sandal kat kedai Vinccii tu. Begitu sesaknye manusia sampai dah tak nampak mana kasut mana beg.hehe. Alih2 letak, adik jek beli, saya hanya jadi bibikk comei, jadi Penasihat Sopin adik.hehe.

MAcam tulah, kekadang otak ni konpius,yang mana KEPERLUAN yang harus jadi KEHENDAK, yang mana KEHENDAK harus jadi KEPERLUAN. ALih2 balik dengan tangan kosong je. PAstu meraung kat rumah..hehe.. Ohh tu tipu je!hehe..Tu yang sampai keluar awan2 nano atas kepala tu.huuu..

Kome macam mana?



14 comments:

Rai said...

musim2 YES ni memang tak berani nak jalan cuci mata kat sopping mall.. takut bersih wallet sebelum hujung bulan..hehehe...

saffiya_aleesya @ echa said...

kalau ada duit lebih tak salah kita beli tapi kalau duit yg ada tu ada benda yg lagi penting kita nak buat jadi baik kita utamakan keperluan dr kehendak kan!!!

Ezad Skytech said...

tak salah nak beli...bukannya selalu kan...nanti menyesal pulak kalau tak beli kan sebab tengah murah..tapi kena pandai2 bajet la kan..

NA said...

Ee samalah, selalu pening kalau pasal ni. Kalau beli nanti menyesal tapi kalau beli buku banyak-banyak tak rasa menyesal.
-wina1979-

Jue said...

Haha samalah wei. Aku pun slalu fikir bkali2 bile nak beli. Kkdg th pnah gak nyesal sbb x beli, kkdg pnah gak nyesal sbb tbeli yg plu hahaha

Hanie_Dew said...

aku kalau pegang letak pegang letak tu. pastu kuar. dlm 5 langkah camtu patah balik ambik terus pi kaunter.hahahahakadang pun fikir seploh kali jgk fikir sblm beli. kalau tak beli balik umah asyik tebayang je. hahaha

ciK LyndaWawa said...

simpanla duit untuk kawen..hehe

Papa Mifz said...

perlu beli..tak perlu kemudian beli..hehe

Lia Irdelia said...

saya juga selalu begituuuuuuuuuuuu...
wahahhaaa

si kiut lavender said...

untunglah musim YES yerk..
kita nih dok kat langkawi apala yg leh dishoppingkan sgt..:P

naim said...

salam akak.. hehe

biasa la 2 .. :P

♛ Azie Azra ♛ said...

sama la kite...skrg nak beli pape berkira. mksdnye da besar bole pk leteww

Iffah Afeefah said...

sme cm opah

kdg terbeli jugak

Nalisa Syahira said...

hwehew , sama lah , selalu mcm ni , kadang2 malu bila masuk kedai yg sama 2 , 3 kali , sbb nak tgk balik brg yg kejap nk kejap tak nak tu , hihi.