Thursday, December 22, 2011

lessOn 136

Bismillahirrahmanirrahim..




Alhamdulillah, merasa lagi bekalan oksigen daripada Tuhan untuk santapan peparu dan organ pada hari ini kan. Sihat dalam luar kah?Mimi harapkan yang terbaik datang untuk semua ya. InsyaAllah.. :))



Dalam mengkehendaki kelangsungan hidup, terdapat beberapa perkara, atau beberapa lumrah hidup yang harusss diketengahkan. Mungkin kita mengharapkan perkara A terjadi, tetapi yang B yang terjadi.

Apa yang harus dilakukan? Merancang. Ya! Itulah gunanya akal dan fikiran. Membimbing sesuatu yang bakal terjadi supaya dalam keadaan yang terbaik. Mungkin dalam 100% perancangan, ada 1% atau 0.01% yang tidak terjadi. Kenapa?

Ternyata, DIa mahukan kita mengkehendaki perancangan dari Dia. DIa mahu kita sentiasa mengharapkan Dia dalam segalanya. Mungkin kita merasa kita sudah sebagus yang mungkin. Tetapi cuba bayangkan, apa yang kita rancang, 100% berjalan seperti biasa, mesti ada sikit..siiikiiiittt rasa riak dihati, lupakan tuhan sikit demi sikit..

Alhamdulillah, dengan ihsan tuhan, Dia memelihara kita supaya kekal menjadi manusia yang sederhana. Bersyukurlah dengan nikmat itu.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. :))

Merancang+berusaha+bersabar+bertawakal = Nikmat Tuhan, alhamdulillah :))



p.s: sekali lagi memanjatkan rasa kesyukuran, dengan keputusan PMR adik! Tak jangka dia boleh mendapat sebegitu. hehe. Mak lah paling gembira dengan keputusan adik. Dalam dok berkooreeeaaaa, dalam dok ber Kpop2, banyak jugak a ko kaut ye adik!hehe. Tahniah adikkk! :))

Bape a? Tak delah straight a, boleh lah, kurang 2 dari Full a..hehe. Alhamdulillah..




11 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tahniah utk adik ea!!

Ezad Skytech said...

wahhh..tahniah untuk adik mimi tu ye..:D

Yatie Awang said...

Alhamdulillah...gunakan akal fikiran...InsyaAllah...kita mampu hadapi

tahniah buat adik mimi ek

Saiazuan said...

kita hnya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan :)

Gen2Merah said...

alhamdulillah... setiapo kejayaan dan keniukmatan semuanya daripada Allah swt

maszull said...

assalamualaikum mimi...setiap kesabaran itu pasti akan ada ganjaran dari Allah kan...:)

Kakzakie said...

Hati kena istiqamah selalu agar tidak berganjak jauh. Kalau rasa nak lari kembali semula jalan yg lurus...

Zahirah Dzulkifli said...

congrates to adik! :D

Jue said...

sbb psl plan yg x jd ni..smpi la ni aku mmg kuciwa x dpt bonus sbb hr tu ingat dpt uwaaa


wah tahniah kat adik ko!!

Eera Shera said...

kalo tak capai mcm apa yg dirancang, kena byk bersabar la kan..

tahniah utk adik..meh kakak belanja meh ;)

Juliet_iRa~" said...

tahniah adik..msti dpt 6a kan?heee