Monday, December 19, 2011

lembu tiruan

Bismillahirrahmanirrahim.. 





Tepat jam 11.58pm, 

jarum jam dah sampai ke detik, 12.00am, huuu, sejukk jek rasa. Terasa nak intai la cermin rumah, sebelum tido kan. 

Tengok ada gerombolan lembu dan kambing. Ohh, nak masuk kandang gamaknya. Tapi ada bende pelik. Kenapa ada macam "lembu" yang agak pelik di situ? Beso tak beso, tapi macam pelik, tetibe ada tanduk? errr, lembu bertanduk ke? comei pulak tu tanduknya..errrr.. 

Errrr, lembu ke? ke???? ..... 

Ishhhh, tamolah pikir bukan-bukan, nak tido dah ni, kang mimpi lain pulak. Lekas2 tutup tirai, amik port tido. 

Sebelum tido, sembang dengan opah sat. Tetibe terniat nak tanya "mende pelik" tadi. 

"opah.. memang lembu2 kambing2 baru nak masuk kandang ke memalam ni?" 

"ohh..aah, kekadang terlepas keluar, tuan nya nak pi tambat balik la, masuk kandang, kang melior pi melarat ke mana, kang kene gelek di orang ke.." 

"ohhh.. tapi tadi ina nampak cam errr..entah.." 


"ohhh..hehehe, tu Tuannya la tu. Kelubung badan dengan gebor ke kain ke, buat tanduk, tunduk2, buat gaya cam lembu nak ajak lembu2 sesame masuk kandang..heheehe" 


"hah? laaa, yeke, patot ina ase pelik. Ingat ke hantu ke ape.. hehehe.. aihhh, nasib opah bagi taw..hehehe.."     




My Cow by ~   Nex9k9




p.s: kretip tol orang kampung ni.heheh. Tak yah gune cara kaso nak ajak lembu balik
kandang. hehe. Nasib tak de lagi orang nak jadi ayam, suruh masuk reban..heheh..ke ada sesape yang willing nak tirukkk? :p 

p.s.s : rindu oopppaaahhhhchaaaannnnn, T___T







6 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu pasal org kata bek kt berlembut dri berkeras..pndai tuan lembu tu..

toi x kembor??

Nia Ridzwan said...

hahaha. comelnya.
kalo bela itik, jenuh la nak buat jalan itik heh? :P

KaK LimAh Si SupiR said...

kik3..kalo opah xgtau, xlena tido..ye dok? :P

siti kektus said...

ha !
mesti dah fikir benda lain kan.
kalau kite pon kite akan terfikir yg bukan. ekekke :p

anamizu kaito said...

hehe alamak dah TERfikir mende len plak =P





luv,
cik ana

Wanie said...

hahaha..tak tau la tuan lembu gune taktik macam tu..